کمالی‌پور در موافقت با استیضاح وزیر کار:

فریاد استغاثه فارغ‌التحصیلان و کارگران بیکار همه ما را شرمنده کرده است

عضو کمیسیون قضایی گفت: آقای وزیر و ملت بزرگ ایران، فریاد استغاثه فارغ‌التحصیلان بیکار و کارگران این کشور همه را شرمنده کرده است.

فریاد استغاثه فارغ‌التحصیلان و کارگران بیکار همه ما را شرمنده کرده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، یحیی کمالی‌پور نماینده مردم کرمان امروز چهارشنبه 17 مرداد در موافقت با استیضاح وزیر کار اظهار کرد: بنده جز سخنرانان و کسانی که در باب استیضاح سخن بگویند نبودم اما آنچه که در صبح امروز اتفاق افتاد و از باب تکلیف و از باب یک وظیفه دینی و اخلاقی حاضر شدم نه به عنوان کسی که در جریانات سیاسی کشور هستم بلکه به عنوان یک قاضی و یک آزاده جنگ تحمیلی مطالبی را از سر دلسوزی عرض کنم.

وی افزود: بر این باور هستم که وزارتخانه عریض و طویل کار تعاون و رفاه اجتماعی نتوانسته است خواسته های به حق زیرمجموعه خودش را که رضایتمندی بخشی عظیمی از کشور بوده برطرف نماید و دغدغه‌ها را از بین ببرد.

نماینده مردم کرمان با توجه به سخنان حضرت امام خمینی (ره) درباره مجلس تصریح کرد: حضرت امام فرمودند اگر مجلس اصلاح شود کشور اصلاح می‌شود، آنچه ما شاهد هستیم باید نشانه این اصلاح‌گری مجلس باشد. معاونان وزیر در هفته‌های گذشته به جنوب کرمان آمدند و فریاد استغاثه مردم را شنیدند و به دلیل کاستی‌هایی که وجود داشت متاثر شدند.

عضو کمیسیون قضایی تاکید کرد: امروز جنوب کرمان یک بخش و ده‌ها جنوب‌ دیگر در استان‌های دیگر کشور همین سرنوشت را دارند، در این شرایط حساس مجلس مسئولیت و نقش بسیار مهمی در تحقق مطالبات مردم دارد و یکی از مطالبات ملت در شرایط کنونی اشتغال‌زایی است و وزیر کار نقش اساسی را در این حوزه باید ایفا کند.

وی با خطاب قرار دادن وزیر کار و همچنین نمایندگان مجلس گفت: آقای وزیر و همکاران عزیز، ملت بزرگ ایران فریاد استغاثه فارغ‌التحصیلان بیکار و کارگران این کشور همه ما را شرمنده ساخته است. خدایا تو شاهد باش من آنچه که می‌گویم در دلم است و من سیاسی حرف نمی‌زنم و همچنین سیاسی هم عمل نمی‌کنم و بر این هم اعتقاد ندارم.

کمالی‌پور تصریح کرد: من امروز گریه‌های مردمم را می‌بینم و لیسانس‌ها و فوق‌لیسانس‌هایی را می‌بینیم که حاضرند مستخدم شوند و حتی برای این کار هم متاسفانه جایی برایشان پیدا نمی‌شود.

وی افزود: همسان سازی حقوق بازنشستگان و رسیدگی به معیشت آنان از جمله وظایف مهم وزارت کار است، اما شما می‌دانید بخش عظیمی از اجتماع کنندگان روبروی مجلس، سازمان برنامه و هر جایی دیگر همین بازنشستگان همین بازنشستگان هستند. مهم ترین مشکل کشور که دشمن ما یعنی آمریکا به آن چشم دوخته است پدیده نقدینگی در کشور است.

عضو کمیسیون قضایی بیان کرد: بخش مهمی از اقتصاد کشور در قالب شرکت‌های شستا در اختیار وزیر کار است. بخش مهمی از پتروشیمی‌ها در اختیار این وزارتخانه است و اخبار مهمی که به دست ما رسیده که صحت و سقم به عنوان یک قاضی تایید و رد نمی‌کنم بر این است که نتوانسته است شفاف‌سازی لازم را ایجاد بکند و جلوی رانت‌ها و فسادهای موجود در این مجموعه‌ها بگیرد.

کمالی‌پور اضافه کرد: آقای وزیر شما از اقتصاد سر در می‌آورید، چرا که تجربه‌تان زیاد است و اقتصاد را بهتر از من می‌فهمید؛ اما اگر اقتصاد را می‌دانید که قطعا هم به آن واقف هستید و دلسوز این کشور بوده اید و قطعا هم هستید چرا از طریق شستا باعث جذب نقدینگی نشدید؟ چرا حمایت نکرده‌اید و زمینه رونق اقتصادی را فراهم نکرده‌اید؟ شما که حداقل مسئول کاهش حجم بیکاری هستید چرا برای رفع دغدغه جوانان بیکار ما کاری انجام نداده‌اید.

نماینده مردم کرمان اظهار کرد: عزیزان و همکاران و سروران عزیز من امروز در یک آزمایش به یاد ماندنی در مجلس شورای اسلامی قرار داریم بیایید مجلس ما آن گونه که امام تایید کرده و آن گونه که مقام معظم رهبری معرفی کرده است به جامعه نشان دهیم و بر همه حرف و حدیث‌ها و روایاتی که امروز در جامعه علیه مجلس شورای اسلامی زده می‌شود پایان دهیم و بیایید امروز حرمت نگه داریم و در تاریخ ماندگار شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار