۲۴ هزار دانش آموز سال آینده به ظرفیت متوسطه سیستان وبلوچستان اضافه می‌شوند

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ۲۴ هزار دانش آموز سال آینده به ظرفیت مقطع متوسطه این استان در دوره‌های اول و دوم و هنرستان اضافه خواهند شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حمیدرضا رخشانی معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تغییر ساختار آموزش و پرورش سبب مطرح شدن چهار عامل نیروی انسانی، تجهیزات، فضا و محتوا شده است.

وی افزود: این نهاد برای رفع مشکلات این حوزه تمام توان خود را از طریق بکارگیری نیرو‌های خرید خدمات، حق التدریسی و ... بکار بسته است.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در جامعه گفت: این نهاد بر اساس طرح آمایش سرزمین برای مناطق مختلف استان رشته‌های مهارتی مورد نیاز با ظرفیت‌های منطقه تعریف کرده به طوری که برای شمال استان قالی و گلیم، مرکز تراش سنگ‌های قیمتی و جنوب سوزن دوزی مد نظر قرار گرفته است.

رخشانی تصریح کرد: فرآیند هدایت تحصیلی امسال برای ۳۵ هزار و ۶۵۷ دانش آموز پایه نهم در ۳۲ منطقه آموزشی سیستان و بلوچستان انجام شد.

وی افزود: آمار مشمولان هدایت تحصیلی در سیستان و بلوچستان نسبت به سال قبل حدود سه هزار نفر افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: همچنین ضروری است والدین توجه کافی به علایق، توانایی و ویژگی‌های شخصیتی دانش آموزان و فرزندان خود داشته باشند و مسیر را برای استفاده از نظرات مشاوران و متخصصان این حوزه فراهم کنند تا دانش آموزان با انتخاب درست در رشته‌ها و شاخه‌های مورد نظر ادامه تحصیل دهند.

انتهای پیام/گ

افزایش ظرفیت متوسطه در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار