قرارداد ۱۱ میلیارد ریالی خرید اتوبوس در خراسان جنوبی

مدیر سازمان بار و مسافر بری بیرجند گفت:شهرداری ۱۱ میلیارد ریال قرارداد با شرکت‌های ایران خودرو دیزل و بهمن دیزل بسته است.

غلامپور، مدیر سازمان بار و مسافر بری بیرجند در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: شهرداری ۱۱ میلیارد ریال قرارداد با شرکت‌های ایران خودرو دیزل و بهمن دیزل بسته است که بر اساس آن ۱۸ دستگاه اتوبوس از شرکت ایران خودرو دیزل و ۶دستگاه مینی بوس از شرکت بهمن دیزل خریداری کرده است.


وی افزود: ۶ دستگاه مینی بوس خریداری شده در شهرک امام علی، ۷تیر، چهکند و شمس آباد تردد می‌کنند، اما اتوبوس‌های ایران خودرو دیزل تحویل داده نشده و شهرداری همچنان پیگیر می‌باشد.


غلامپور گفت:سن فرسودگی اتوبوس‌های درون شهری ۱۵ سال است، اما باتوجه به تردد زیاد اتوبوس‌ها در خراسان جنوبی ناوگان با میانگین عمر ۹سال کیفیت مطلوبی ندارد.


وی افزود:در طرح اتوبوس‌های فرسوده تخصیص اعتبارات به صورت یارانه‌ای بوده و ۸۲/۵ درصد را دولت و ۱۷/۵درصد را شهرداری پرداخت می‌کنند، اما متاسفانه حدود ۸سال است که هیچگونه سهمیه‌ای به ناوگان کشور داده نشده و در بخش دولتی اتوبوس‌ها را شهرداری خریداری می‌کند.


طرح اتوبوس‌های فرسوده بخش دولتی و خصوصی را شامل می‌شود، اما دولت تا کنون یارانه‌ای را درنظر نگرفته است.
انتهای پیام/ب


ناوگان عمومی خراسان جنوبی وضعیت مطلوبی ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.