اختتامیه جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد

سیزدهمین جشنواره سراسری تتاتر مردمی بچه‌های مسجد با معرفی برترین‌ها در قزوین به کار خود پایان داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با حضور ۱۲ گروه از ۱۱ استان کشور از ۱۷ مردادماه در قزوین با رویکرد دینی، دفاع مقدس، سیره زندگی شهدا و ارزش‌های انقلاب برگزار شد.

از ۵٧ اثر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره و ارزیابی آنها، ۱۲ اثر به رقابت نهایی راه یافتند.

در پایان این جشنواره، جایزه نخست به گروه نمایشی پمپ به کارگردانی یونس صحرارو از استان کردستان و عنوان دومی نیز به گروه نمایشی شبی که دل شکست به کارگردانی حسن رهنماآذر از استان اردبیل رسید.

در این جشواره جایزه ویژه مرحوم فرج الله سلحشور به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به گروه نمایشی شب دل شکسته به کارگردانی محمد رنجبریان از استان بوشهر اهدا شد.

همچنین نمایش «آن سوی رویا» از حنانه خاتونی از قزوین حائز رتبه سوم شد.

استاندار قزوین در این مراسم از مسجد به عنوان پایگاهی مهم در طول اسلام اشاره کرد و گفت: مسجد اولین بنا بعد از هجرت پیامبر از مکه به مدینه بود.

زاهدی در ادامه به هنر تتاتر اشاره کرد و گفت:: تتاتر به انسان کمک می‌کند تا بتواند به کمک مفاهیم و آموزه‌های دینی در زمینه معرفی هنر خاص تلاش کند.

کرمی مدیر کل انجمن نمایش حوزه هنری هم در این مراسم به پیشینه مسجد در دین اسلام اشاره کرد و گفت: این مکان مقدس در طول تاریخ به عنوان یک پایگاه در إیجاد حرکت‌های مردمی جریان ساز بوده است.

زارعی، مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری هم افزود: جشنواره مردمی بچه‌های مسجد بعد أز دو دهه تاخیر به مدت دو سال اجرا شد.

وی آشنا کردن نسل جوان با مساجد را از اهداف اجرای تئاتر مساجد بیان کرد.

تجلیل از خانواده شهید عباس بابایی، فرج الله سلحشور و همچنین رونمایی از کتاب‌های از پشت روزنه‌ها و خاک شیرین از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

انتهای پیام/

سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار