رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی

تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به خراسان شمالی

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی گفت: برای اجرای طرح چهار بانده کردن جاده جنگل گلستان به بجنورد بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛علی قربانی رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی همزمان با سالروز تاسیس استان از ابتدای تاسیس تاکنون و برشمردن قابلیت‌ها و پیشرفت‌های همه جانبه خراسان شمالی گفت: برای اجرای طرح چهار بانده کردن جاده جنگل گلستان به بجنورد بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس افزود: برای عملیات راه آهن جوین _ اسفراین _ بجنورد و شیروان امسال ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه اعلام شد و منتظر تصویب هیئت وزیران هستیم.

قربانی با اشاره به این که در چهار ماه امسال ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار به خراسان شمالی تخصیص یافته است، اظهار کرد: به زودی اعضای مجمع نمایندگان استان با وزیر راه و شهرسازی درباره تعیین تکلیف عملیات جهار بانده شدن جاده‌های استان ، وضعیت پروازی فرودگاه بجنورد و آغاز احداث راه آهن گرگان- بجنورد- مشهد نشستی خواهیم داشت.

وی گفت: در حال حاضر هزار و ۲۵۵ شهرداری در کشور برای ارائه خدمات نیازمند تزریق اعتبارات هستند که از این میان ۸۰۰ شهرداری وضعیت فوری‌تر دارند و ۳۳ هزار دهیاری نیز برای ارائه خدمات به مناطق روستایی خود به تزریق اعتبارات نیازمند هستند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس در ادامه بیان کرد: مجلس شورای اسلامی برای کمک به وضعیت دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور کلیات طرح اختصاص سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل درآمد‌های نفتی کشور را تصویب کرد.

علی قربانی به بررسی افزایش تعداد نمایندگان در مجلس اشاره کرد و گفت: طرح وجود تعداد دو نماینده برای حوزه انتخابی بجنورد و راز و جرگلان ، یک نماینده برای حوزه انتخابی گرمه ، جاجرم و مانه و سملقان در کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس تصویب شده است که این مصوبه تا پایان شهریور ماه امسال برای اخذ مصوبه نهایی به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ ب

تخصیص ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار به خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.