​نخستین جشنواره غزل پارسی در هرات به کار خود پایان داد

​همزمان با پایان جشنواره غزل پارسی در هرات، از مقام ادبی «ناظم هروی» نیز تجلیل و گزیده غزلیات و نقاشی این شاعر مطرح قرن یازدهم قمری رونمایی شد.

​نخستین جشنواره غزل پارسی در هرات به کار خود پایان دادبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ​​نخستین جشنواره غزل پارسی در هرات به کار خود پایان داد. همزمان با پایان این جشنواره از مقام ادبی «ناظم هروی» نیز تجلیل و گزیده غزلیات و نقاشی این شاعر مطرح قرن یازدهم قمری رونمایی شد.

«آریا رئوفیان»، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات از برگزار کنندگان این جشنواره ادبی تمجید کرد و در عین حال توجه به ارتقای فرهنگ را از اولویت‌های کاری این اداره عنوان نمود.

وی با تاکید بر تداوم راه‌اندازی برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های ادبی، از جایگاه بلند غزل در ادبیات کشور نیز یادآوری نمود.

جشنواره غزل پارسی در حالی در شهر هرات برگزار و به کار خود پایان داد که پیش از این نیز شهر هرات شاهد برگزاری جشنواره‌های مهم ادبی و فرهنگی بوده‌اند.

با این همه، «سید آقا حسن فاضل سانچارکی»، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز گردهمایی فرهنگیان و شعرای مطرح کشور در شهر هرات را به فال نیک گرفت و برگزاری این جشنواره را نشان از فرهنگ پروری و ادب دوستی شهروندان فرهنگ دوست هرات عنوان کرد.

در این جشنواره شاعرانی از ولایت‌های مختلف کشور به خوانش شعر پرداختند، یاد و خاطره شهدای حملات تروریستی بویژه حمله تروریستی روز (پنج شنبه ۱۹ اسد) در شهر هرات و هدف قرار دادن غیر نظامیان را تقبیح نمودند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ولایت هرات ، جشنواره ، غزل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Korea (Republic of)
مهرناز وفا
۱۸:۳۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
آسمان شرجی شرجی ،دور و بر دریا نبود
ابر بود و ابر بود و بوی باران ها نبود

صاعقه در صاعقه در صاعقه پیچیده بود
حوری بی رنگ باران هیچ جا اما نبود

آب مانده پشت سدها،داخل سردابها
هیچکس از تشنگی آن روز روی پا نبود


پشته پشته گندم و جو کنج سیلوهای شهر
نانی اما در بساط سفره ها پیدا نبود


لکه های لاله بر پیراهن هر عابری
یک اثر از شورشی سوزنده یا غوغا نبود



رنگ صورتها کبود و روی لبها چون کویر
روز سختی بود اما روز عاشورا نبود


غزل فارسی زیباترین سبک شعری جهان هست غزلی زیبا از استاد مجید مومن رو تقدیم به چشمهای زیباتون میکنم
آخرین اخبار