برای اولین بار در کشور؛

اجرای طرح آبیاری مکانیزه و تمام هوشمند در چاه های کشاورزی بهاباد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از اجرای آبیاری زیر سطحی تجمیعی برای اولین بار در کشور به صورت پایلوت در چاه های کشاورزی بهاباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سیدجمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: آبیاری زیر سطحی تجمیعی برای اولین بار در کشور به صورت پایلوت در چاه کشاورزی شهید چمران بهاباد اجرا شد.

سجادی پور افزود: این نوع آبیاری به صورت مکانیزه و تمام هوشمند اجرا می‌شود و نیازی به حضور کشاورز برای انجام آبیاری وشخم زدن ندارد و کاهش مصرف هزینه‌های شخم، کاهش قابل توجه علف‌های هرز، توزیع یکنواخت نهاده‌ها وافزایش ۹۰ درصدی بازدهی از مزایای این طرح است.

وی گفت: بعد از اجرای موفقیت آمیز این طرح در شهرستان بهاباد در شهرستان‌های خاتم، ابرکوه، ومهریز پروژه‌هایی را به صورت آبیاری زیر سطحی در دست اجرا است که بالغ بر ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را در بر می‌گیرد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به شیوه آبیاری در این سیستم که در عمق ۴۰ سانتی متری از سطح زمین انجام می‌شود افزود: در این سیستم آبیاری هزینه‌های شخم زنی به نفع کشاورزان حذف خواهد شد و تبخیر و تعرق کمتری انجام می‌گیرد و در نهایت بهره وری در بخش کشاورزی را ارتقاء خواهد داد.

انتهای پیام/ی

ارتقاء بخش کشاورزی با  اجرای طرح  آبیاری  نوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار