واحد تولید شناور‌های مدرن در چابهار راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار گفت: یک واحد تولید و بازسازی شناور‌های مدرن با همکاری شرکتی اروپایی در چابهار ساخته می‌شود.

واحد تولید شناور‌های مدرن در چابهار راه‌اندازی می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، فرزین حقدل مدیرعامل شرکت توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: بندر چابهار و کنارک قطب شیلاتی ایران است و عمده صید تجاری و صنعتی ایران از این بنادر تامین می‌شود.

وی افزود: حداقل ۹۰۰ فروند لنج فراساحل در چابهار و کنارک وجود دارد که این‌ها نیاز به نوسازی و تجهیز به امکانات روز را دارند، لنج‌ها بنا به طراحی قدیمی برای صید ترال آماده شده‌اند و این درحالی است که امروز صید ترال منسوج شده و صید لانگ لاین و پرساین آمده است.

مدیرعامل شرکت توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: به‌منظور نوسازی و مدرن‌سازی شناور‌های سنتی صیادی در چابهار و کنارک به‌عنوان قطب شیلاتی ایران و افزایش بهره‌وری از دریا با یک شرکت فنلاندی برای احداث یک واحد شناور‌های مدرن در چابهار و انتقال تکنولوژی آن‌ها وارد مذاکره شدیم.

حقدل گفت: مذاکرات با این شرکت فنلاندی به نتیجه خوبی رسیده و قرار است ظرف ۲۰ روز آینده قراردادی با این شرکت برای احداث یک واحد نوسازی و تولید شناور با تمرکز بر شناور‌های صیادی در چابهار ساخته شود.

مدیرعامل شرکت توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری برای احداث این واحد میان شرکت توسعه تجارت که از شرکت‌های زیرمجموعه منطقه آزاد چابهار است، خود شرکت فنلاندی و بخشی از بومیان تقسیم می‌شود.

حقدل تاکید کرد: برای احداث این واحد و انتقال تکنولوژی ساخت که بخش مهم‌تر از ساخت واحد است، شرکت فنلاندی که از شرکت‌های به‌نام است ابراز تمایل فراوان کرده و اعلام کرده به‌دلیل شناور‌ها صیادی است مشمول تحریم‌های احتمالی نمی‌شود و حتما به‌طور کامل و ۱۰۰ درصدی کار و انتقال و بومی‌سازی تکنولوژی محقق می‌شود.

انتهای پیام/ع

نوسازی و مدرن‌سازی شناور‌های سنتی صیادی در چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار