کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

مواضع حیدرالعبادی؛ چراغ سبزی به آمریکا و عربستان

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: نخست وزیر عراق با حمایت از تحریم‌‌های آمریکا علیه ایران، به ترامپ و همپیمانان منطقه‌ای آن برای حفظ موقعیت خود چراغ سبز نشان داده است.

مواضع حیدرالعبادی؛ چراغ سبزی به آمریکا و عربستان  حیدرالعبادی نخست وزیر عراق، هفته گذشته در پاسخ به این سوال که آیا این کشور از تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیروی خواهد کرد یا خیر گفت: اساسا ما مخالف تحریم در منطقه هستیم، اما برای حفظ منافع مردم خود به آن پای‌بند خواهیم بود. تنها چند ساعت پس از این اظهارات بود که در فضای سیاسی این کشور موجی به راه افتاد که به تحلیل چرایی این موضع‌گیری‌ها می‌پرداخت و بسیاری نیز با نکوهش این اظهارات، ضمن یادآوری همسایگی و نیز کمک‌های ایران به عراق در دوران تهاجم داعش تصریح کردند که عراق باید در چنین شرایطی از ایران دفاع کند.

در همین راستا حسین کنعانی‌مقدم کارشناش مسائل بین‌الملل در گفت‌وگویی با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: انتخابات پارلمانی اخیر در عراق نشان داد که حیدرالعبادی برای اینکه بتواند در مسند نخست‌وزیری این کشور باقی بماند، نیاز به حمایت‌های آمریکا و عربستان دارد.

وی ادامه داد: حیدرالعبادی می‌داند در شرایط فعلی عراق اگر گروه‌هایی مثل حشدالشعبی و یا جریان صدر در ائتلاف با ابوالحسن عامری دولت تعیین کنند، دیگر جایگاهی در سیاست  این کشور نخواهد داشت.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه مواضع اخیر نخست وزیر عراق چراغ سبزی به آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای آن برای حفظ موقعیت خود است، تصریح کرد: اما نیروهای تعیین‌کننده رفتارهای سیاسی در عراق به‌شدت مخالف این مواضع هستند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه مقامات مختلف عراقی از اعضای پارلمان این کشور گرفته تا نیروهای مسلح و احزاب سیاسی آن، مواضع عبادی را محکوم کردند افزود: پیوند عمیق و استراتژیک میان دو کشور عراق و ایران سستی و ناپایداری این‌گونه اظهارنظرها را نشان می‌دهد و واکنش‌های تند مقامات سیاسی و مذهبی عراق به مواضع نخست‌وزیری این کشور نشان از حمایت آنها از کشورمان دارد.   

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
هیچ اعتمادی به کشور امریکا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
آمریکا و آل سعود قابل اعتماد نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
العبادی گفت تحریمها رو اعمال میکنه
Germany
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر آل سعود
آخرین اخبار