نیرو‌های بومی مهارت دیده در نیروگاه اتمی بوشهر مشغول به کار می‌شوند

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به آغاز ساخت دو واحد نیروگاه اتمی در بوشهر گفت: ۸ هزار نفر نیروی بومی مهارت دیده فنی و حرفه‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر مشغول به کار می‌شوند.

نیروی بومی مهارت دیده فنی و حرفه‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر مشغول به کار می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمود جعفری مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهرصبح امروز در نشست با مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی بومی ماهر مورد نیاز نیروگاه اتمی بر اساس نیاز و پیشرفت فاز دوم این مجموعه انجام می‌شود گفت: برای برگزاری سودمند دوره‌های آموزشی کمبود‌های کارگاه‌های آموزشی با کمک نیروگاه اتمی بوشهر تامین و در اختیار آموزش فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

وی از به کارگیری ۸ هزار نیروی بومی استان بوشهر در نیروگاه اتمی خبرداد و بیان کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده برای آموزش نیرو‌های مورد نیاز دو واحد نیروگاه اتمی جدید در بوشهر، ۸ هزار نفر نیروی بومی مهارت دیده فنی و حرفه‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر مشغول به کار می‌شوند.

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه تمام هشت هزار نفر نیروی مورد نیاز ساخت فاز دوم نیروگاه اتمی در صورت فراگیری آموزش‌های مهارتی از استان بوشهر با نظارت شرکت روسی تامین می‌شود افزود: در این پروژه ۸ هزار میلیارد تومان کارساختمانی وجود دارد، که برای توسعه کسب و کار رونق بسیار خوبی برای استان بوشهر است.

جعفری حرفه‌های آرماتوربندی، قالب بندی، سنگ کاری، کاشی کاری دیوار و کف، آجرچینی و جوشکاری را از اولویت‌های کاری فاز دوم نیروگاه اتمی عنوان و اظهار کرد: کسانی در پروژه‌های ساخت نیروگاه جدید مشغول به کار می‌شوند که در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کرده باشند.

وی، با بیان اینکه خروجی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با صلاحیت فنی بالا و برابر با استاندارد‌های جهانی است، گفت: در راستای ارتقاء کیفیت آموزش‌های مهارتی ارایه شده مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر گواهینامه مشترک پایان دوره مهارت آموختگان به صورت دو زبان روسی و فارسی برای اشتغال در نیروگاه صادر شود.

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به اینکه کسی که از سیستم فنی و حرفه‌ای خارج می‌شود کار بلد و ماهر است، خاطرنشان کرد: باید شعار هر فارغ التحصیل ایرانی یک مهارت سرلوحه کاری آموزش فنی و حرفه‌ای قرار گرفته تا در راستای توانمندسازی نیروی نیروی انسانی گامی مهم برداشته شود.

انتهای پیام/م

۸۰۰۰ نفر نیروی بومی در نیروگاه اتمی بوشهر مشغول به کار می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.