۵ میلیارد دلار کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شده است

مدیرکل گمرک استان بوشهر با اشاره به صادرات کالا از این استان گفت: در ۴ ماه نخست امسال ۱۱.۳ میلیون تن کالا به ارزش ۵ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

۵ میلیارد دلار کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، منصور بازیار با اشاره به اینکه ۱۴ گمرک در این استان فعال است اظهار داشت: روند ترخیص کالا برای صادرات و واردات کالا با مکانیزه شدن فعالیت‌های گمرکی تسریع یافته است.

وی استقرار سامانه جامع امور گمرکی در گمرکات استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برای تسریع خدمات به بازرگانان و جلوگیری از تخلفات و قاچاق کالا، گمرکات استان بوشهر به سامانه جامع گمرکی مجهز شده است.

مدیرکل گمرک استان بوشهر از صادرات ۵ میلیارد دلاری محصولات مختلف از گمرکات استان خبر داد و بیان کرد: در ۴ ماه نخست امسال ۱۱.۳ میلیون تن کالا به ارزش ۵ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

بازیار میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، سیمان و محصولات کشاورزی را از جمله اقلام صادراتی دانست و تصریح کرد: این محصولات به کشور‌های مختلف از جمله چین، جمهوری کره، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه، تایوان و قطر صادر شده است.

وی با اشاره به درآمد گمرکات استان بوشهر بیان کرد: در ۴ ماه نخست امسال ۵۶۲ میلیارد تومان از درآمد گمرکات استان بوشهر وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

مدیرکل گمرک استان بوشهر از کاهش واردات کالا خبر داد و افزود: در ۴ ماه نخست امسال ۲۵۲ هزار تن کالا به ارزش ۶۸۱ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده که نسبت به ۴ ماه نخست سال قبل کاهش دارد.

انتهای پیام/م

۱۱.۳ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.