مسکو: آمریکا برای تضمین توسعه خود، کشورهای دیگر را تحریم می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت نیاز آمریکا به منابع برای تضمین توسعه خود، واشنگتن را به تحریم دیگر کشور‌ها سوق می‌دهد.

مسکو: آمریکا برای تضمین توسعه خود، کشورهای دیگر را تحریم می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد علت این که آمریکا ضد روسیه و برخی کشور‌های دیگر به حربه تحریم روی آورده این است که این کشور برای توسعه سیاسی و اقتصادی خود در سال‌های آینده با کمبود منابع روبرو است.

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه، واشنگتن چاره‌ای ندارد جز این که برای توسعه سیاسی و اقتصادی راهکاری پیدا کند.

زاخارووا که به بروکسل سفر کرده است تصریح کرد: «اگر کاخ سفید ضد روسیه، ایران و کره شمالی تحریم وضع کرده به این علت است که از کمبود منابع برای توسعه آتی آمریکا و به دور ماندن از بحران‌هایی که جهان در حال حاضر با آن‌ها روبرو است، به خوبی آگاه است، اما روسیه نیز آماده می‌شود تا پاسخ مناسبی به این تحریم‌ها بدهد». 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد مسکو و واشنگتن بایدبه راه‌های بهبود روابط و پایان دادن به بن‌بست کنونی فکر کنند، اما اقدام واشنگتن مسکو را مجبور کرده است تدابیر تلافی جویانه‌ای ضد آمریکا تهیه کند.

دولت آمریکا روز چهارشنبه ادعا کرد تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اتخاذ کرده است چرا که این کشور در شهر سالزبری انگلیس از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است. وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این تصمیم کاخ سفید تاکید کرد پروژه آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید ضد روسیه، توطئه مشترک آمریکا و انگلیس است و مسکو به زودی پاسخی مناسب به آن خواهد داد.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا تحریم‌های جدید این کشور علیه روسیه بیست و دوم اوت امسال به اجرا گذاشته خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ماجرای سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه پیشین روسیه تنش‌های موجود در روابط مسکو و کشور‌های غربی را تشدید کرده است. مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش در شهر سالزبری انگلیس در تاریخ چهارم مارس موجب شد روسیه و کشور‌های غربی از چهاردهم همان ماه موجی از اخراج دیپلمات‌های یکدیگر را به راه اندازند به طوری که حدود 300 دیپلمات در این ماجرا از دو طرف اخراج شدند.

مقامات لندن از جمله ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس مسئولیت مسمومیت اسکریپال و دخترش را متوجه روسیه کردند، اما مسکو این اتهام را به شدت رد کرده است و ولادیمیر پوتین نیز ادعای انگلیس و متحدانش را در خصوص دخالت و مسئولیت مسکو در ماجرای اسکریپال کاملا بی اساس دانسته است. دولت روسیه تاکنون بار‌ها از مقامات لندن خواسته است امکان مشارکت در تحقیقات مربوط به این پرونده را داشته باشد، اما پاسخ مثبتی دریافت نکرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار