اجرای پروژه‌های احیا و اصلاح مراتع در جنوب کرمان

رئیس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: پروژه‌های احیا و اصلاح مراتع با اعتبار ۷ میلیارد ریال در جنوب کرمان اجرا می‌شود.

اجرای پروژه‌های احیا و اصلاح مراتع در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ایمان مشایخی رئیس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: منطقه جنوب کرمان دارای مراتعی با وسعت یک میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۵۴ هکتار است که مراتع ییلاقی آن با ۶۳۲ هزار و ۲۸۷ هکتار و قشلاقی آن با یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۸۸ هکتار از چشم‌انداز ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه از نظر تنوع گیاهی، مراتع جنوب کرمان بیش از دو سوم فلور گیاهی کشور را شامل می‌شود که این فلور غنی حاکی از اهمیت، توانایی و ظرفیت‌های فراوان مراتع این منطقه دارد، افزود: از مهم‌ترین محصولات فرعی این منطقه می‌توان به آویشن، آلاله، آنغوزه، بومادران، کتیرا، شیرین‌بیان، زیره سبز و سیاه، بابونه، وشاء و ... اشاره کرد که عمدتاً جزو گیاهان دارویی و صنعتی محسوب می‌شوند.

مشایخی تصریح کرد: هم‌اکنون بهره‌برداری از اینگونه گیاهان مرتعی با نظارت دقیق و مستمر طی عقد قرارداد‌های مشارکت مردمی به افراد واجد شرایط محول شده است که این امر علاوه بر احیا و توسعه با توجه به بهره‌برداری اصولی و فنی برنامه‌ریزی و مراتع و گونه‌های گیاهی آن موجب اشتغالزایی و کسب درآمد جمع کثیری از افراد شده است.

رئیس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه طی چهار ماه ابتدای سال جاری پروژه‌های مرتع‌داری با اعتبار بیش از ۴۰۰ میلیون ریال در سطح این منطقه اجرا شده است، گفت: همچنین طی مدت مذکور طرح‌های مرتع‌داری به میزان یک‌هزار و ۸۹۶ هکتار در جنوب کرمان تهیه شده است.

وی افزود: هم‌اکنون در حال اجرای پروژه‌های عملیات بیولوژیک در سطح ۷۶۰ هکتار و ذخیره نزولات آسمانی در سطح ۳۰۰ هکتار با مجموع ۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هستیم که هر دوی آن‌ها در مرحله استعلام و انعقاد قرارداد قرار دارند.

انتهای پیام/ح

7میلیاردریال پروژه اصلاح مراتع در جنوب اجرا می شود

مشایخی با اشاره به اینکه تعداد ۶۷ عدد کارت پردانه چرا از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه به منظور صدور مجوز برای تعلیف دام پس از ممیزی و مقررات مربوط به آن صادر شده است، اظهار کرد: دامداران هر ساله در راستای تعلیف دام خود بر اساس تعداد واحد دامی که در کارت پروانه چرا قید شده است، عوارضی واریز می‌کنند که این عوارض در این مدت مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال بوده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار