امروز؛

از دو اثر نویسنده مهابادی رو نمایی شد

از دو اثر نویسنده مهابادی (خانم دکتر مهری پاکزاد) با حضور جمعی از مسئولان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،دو کتاب هشت بهشت و عروض ‌و قافیه اثر دکترمهری پاکزاد با حضور مسئولان شهرستانی، چهره های ادبی و علاقمندان ادبیات در آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد رونمایی شد.

در این مراسم،ماموستا قادر سهرابی، امام جمعه مهاباد گفت: 500 سال قبل، مورخ کورد ادریس بدلیسی تاریخ سلاطین عثمانی را ‌نگاشت و اکنون پس از گذشت پنج قرن، یک زن کورد اقدام به تصحیح این اثر تاریخی می‌کند که جای بسی مباهات و خرسندی است.

در ادامه ایرج شجاعی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان مهاباد به سیر تاریخی ادبیات و لزوم توجه بیشتر به آن اشاره کرد و افزود: ادیبان کورد گوهران بی ‌بدیلی هستند که باید آنها را دید، شناخت و از معلومات آنان در راه پیشرفت جامعه استفاده کرد.

همچنین دکتر نادرکریمیان سردشتی،عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی، نویسنده و مصحح نُسَخ خطی و اسناد تاریخی در این مراسم گفت: در ٨٠ سال اخیر تنها ٢٠ عنوان کتاب با شیوه به کارگرفته شده توسط دکترمهری پاکزاد تصحیح شده است، اما چیزی که این تصحیح را متمایز می‌کند، نوشتن 100 صفحه مقدمه با استفاده از اسناد تاریخی، تحقیق، پژوهش و مستندسازی اشعار فارسی است که در نوع خود کمیاب است.

دکترکریمیان در باره کتاب عروض و قافیه، اثر دکتر پاکزاد هم گفت: این کتاب می‌تواند راهنمای بسیارخوبی برای دانشجویانی باشد که می‌خواهند اشعار و نسخه های خطی را تصحیح کنند.

مهری پاکزاد نویسنده و مصحح آثار هم در این مراسم درخصوص دشواریهای راه، دلگرمی و همراهی برخی اساتید و به ثمر نشستن کوشش ‌هایش سخنانی بیان کرد.

انتهای پیام/ع

 رونمایی از کتاب

برچسب ها: میراث فرهنگی ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.