نشست نمایندگان مجلس و مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه

نشست مشترک 5 نماینده مجلس و مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با هدف هم افزایی و توسعه ورزش برگزار شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه امروز شنبه میزبان 5 تن از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بود.

صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت :توسعه ورزش و توجه به مشکلات جوانان از طریق هم افزایی و با حمایت نمایندگان محترم مجلس از رویکردهای اصلی ورزش و جوانان است.

وی همچنین،از احداث 20 زمین زمین چمن مصنوعی خبر داد و گفت:این امر به منظور توسعه نشاط و شادابی در جامعه جوان روستایی و همچنین کمک به استعدادیابی و پرورش نخبه های ورزشی برای نخستین بار در استان کرمانشاه اجرایی خواهد شد.

رحیمی در ادامه به تشریح برگزاری المپیاد ورزشی محلات در دو بخش شهری و روستایی در استان پرداخت و گفت: شعار این المپیاد «ورزش برای همه » است و با عنوان فجر 40 با هدف عمومی کردن ورزش در سطح جامعه، مناطق آسیب پذیر، حاشیه نشین و مناطق روستایی، افزایش سطح نشاط و شادابی در جامعه و همگانی کردن ورزش برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مرحله اول المپیاد در بخش شهری در سطح 120 محله شامل 60 محله در شهر کرمانشاه و 60 محله در سطح سایر شهرستان ها برگزار می شود.

رحیمی اضافه کرد: همچنین در بخش روستایی نیز 500 روستای استان قابلیت برگزاری این مسابقات را دارند.

وی کل هزینه برآورد شده برای برگزاری این مسابقات را 860 میلیون تومان اعلام کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه در خصوص میزبانی رقابتهای مهم بین المللی و جهانی در هر فصل تا پایان سال نیز گفت: چهارمین جشنواره جهانی سنگ نوردی بیستون نیز مهرماه سالجاری در بیستون استان کرمانشاه با حضور 20 کشور جهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره 26 مهر تا دوم آبان در جوار کتیبه تاریخی بیستون برگزار خواهد شد.

رحیمی به اهمیت برگزاری این جشنواره در استان پرداخت و گفت: حضور سنگ نوردان طراز اول جهانی در کرمانشاه، قرار گرفتن نام استان در کانون توجه رسانه های ورزشی، جذب گردشگر، معرفی قابلیت های استان، اشتغالزایی و رونق فعالیت های اجتماعی از مهمترین پیامدهای مثبت برگزاری این جشنواره در کرمانشاه خواهد بود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود بیش از 100 ورزشکار از 15 تا 20 کشور دنیا در این جشنواره حضور پیدا کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه همچنین از اقدامات لازم برای میزبانی استان در رقابتهای کشتی جام تختی در بهمن ماه سالجاری نیز خبر داد و اظهار کرد:قرار است این پیکارها نیز به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شود.

رحیمی در ادامه در خصوص اقدامات این اداره کل در خصوص موضوع جوانان نیز گفت:اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه به عنوان دبیرخانه ستاد ساماندهی جوانان بصورت جدی پیگیر مطالبات جوانان در حوزه های مختلف است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

برگزاری چهارمین جشنواره جهانی سنگ نوردی بیستون در مهرماه

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار