معاون فرهنگی باشگاه تراکتورسازی:

تماشاگران ما از بازداشتگاه آزاد شدند/ هواداران استقلال شعار‌های زشت و ناپسند می‌دادند

معاون فرهنگی باشگاه تراکتورسازی گفت: تعدادی از تماشاگران ما قبل از بازی با استقلال دستگیر و امروز هم آزاد شدند.

تماشاگران ما از بازداشتگاه آزاد شدند/ فحاشی در ورزشگاه ها به مشکلات اجتماعی برمی گرددمرتضی موسوی زنوز معاون فرهنگی باشگاه تراکتورسازی در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضعیت هواداران بازداشتی این تیم اظهار کرد: تعدادی از تماشاگران ما قبل از بازی با استقلال دستگیر شدند و امروز هم آزاد شده و با اتوبوس به تبریز بازگشتند. 

او درباره اینکه 51 تماشاگر در بازی استقلال و تراکتورسازی مصدوم شدند، گفت: اطلاع زیادی از تعداد مصدومان ندارم اما تا جایی که می دانم تعداد مصدومان تراکتورسازی نسبت به استقلال بیشتر بود. تماشاگران ما را با سنگ زدند و خودمان مصدومان را راهی بیمارستان کردیم تا مداوا شوند. 

تماشاگران تبریزی در بیرون از ورزشگاه آزادی تحریک شدند 

زنوز درباره فحاشی و سنگ پرانی در بازی استقلال و تراکتورسازی تصریح کرد: در اکثر بازی ها شاهد فحاشی تماشاگران هستیم و این مسائل به علت تحریک تماشاگران مهمان رخ می دهد. تماشاگران تراکتورسازی را در بیرون از ورزشگاه با فحاشی تحریک کردند و در داخل ورزشگاه هم با وجود اینکه از هواداران تیم خود درخواست کردیم که شئون اخلاقی را رعایت کنند اما آنها  به علت اینکه هواداران استقلال به هویتشان توهین کردند در نهایت نتوانستند خود را کنترل کنند و واکنش نشان دادند. البته باشگاه تراکتورسازی فحاشی را نفی می کند و امیدواریم این حرکات و رفتار ناشایست در ورزشگاه ها رخ ندهد. 99 درصد از تماشاگران واقعی ما فقط تیم خود را تشویق کردند اما برخی از تماشاگرنماها تحریک شدند و رفتار ناپسندی از خود نشان دادند. 

هواداران استقلال شعارهای زشت و ناپسند می دادند 

او درباره برنامه های باشگاه تراکتورسازی برای پیشگیری از سنگ پرانی و فحاشی در ورزشگاه ها گفت: برنامه های زیادی در این باره داریم که به زودی اجرایی می کنیم. همچنین یک جلسه با کانون هواداران تراکتورسازی داشتیم و از آنها خواستیم که فقط تیم خود را تشویق کنند و حتی کانون هواداران هر 2 تیم تراکتورسازی و استقلال بیانیه دادند. البته هواداران استقلال شعارهای زننده می دادند و  باعث شدند که هواداران ما تحریک شوند و آنها هم فحاشی کنند. 

باشگاه تراکتورسازی شعارهای قومیتی را محکوم می کند 

زنوز درباره سر دادن شعارهای قومیتی  در ورزشگاه ها بیان کرد: باشگاه تراکتورسازی به شدت این شعارها را محکوم می کند و اقوام مختلف برای ما قابل احترام هستند. همچنین برنامه هایی در نظر گرفتیم تا با کمک هواداران فضای خوب و آرامی را در ورزشگاه ها ایجاد کنیم. 

عدالت باید برای هر 2 تیم استقلال و تراکتورسازی رعایت شود 

معاون فرهنگی باشگاه تراکتورسازی درباره اینکه کمیته انضباطی قصد دارد اتفاقات رخ داده در بازی استقلال و تراکتورسازی را رسیدگی کند، گفت: ما بحثی در این باره نداریم و قانون باید اجرا شود اما امیدوارم این موضوع یک طرفه نباشد و عدالت برای هر 2 تیم رعایت شود. البته ضعف های سازمان لیگ را نباید به گردن افراد دیگر بیاندازند. 

مسائل فرهنگی فقط برای باشگاه ها نیست 

او درباره اینکه چه اقداماتی باید صورت بگیرد تا شاهد فحاشی و سنگ پرانی در ورزشگاه ها نباشیم، گفت: به نظرم مسائل فرهنگی فقط برای باشگاه ها نیست و ساختار سازی باید صورت بگیرد. ما برمبنای مسائل فرهنگی باشگاه، کانون هواداران از اقشار مختلف جامعه از جمله پزشکان، مهندسان، نخبگان، دانشجویان، دانش آموزان و مردم عادی تشکیل می دهیم تا ساختار درستی در بخش هواداران انجام شود. 

هواداران ما شعار غیر اخلاقی نمی دهند

زنوز درباره اینکه در بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان هم شاهد سنگ پرانی از سوی هواداران بودیم، تصریح کرد: در تبریز با این مسائل مواجه نیستیم و از مهمان پذیرایی می کنیم و هواداران ما شعار غیر اخلاقی نمی دهند. مسئولان فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و باشگاه ها باید طی جلسه ای راهکاری برای موضوع فحاشی هواداران در ورزشگاه ها در نظر بگیرند. 

معاون فرهنگی باشگاه تراکتورسازی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان فوتبال نباید تحت تاثیر فضای مجازی قرار بگیرند و عوامل حوادث ناگوار در ورزشگاه ها شناخته شده هستند و آنها قصد آسیب رساندن به امنیت کشور را دارند و فرهنگ سازی باید در بین تماشاگران صورت بگیرد تا شاهد فحاشی و سنگ پرانی در ورزشگاه ها نباشیم.


بیشتر بخوانید: پرونده دیدار‌های جنجالی لیگ برتر به کمیته انضباطی رسید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
هردو تیم رو از داشتن تماشاگر محروم کنید
آخرین اخبار