ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: اگر تنها ده درصد حوزه‌های فنی و خدمات مهندسی این واحد‌ها به جوانان سپرده شود شاهد ایجاد اشتغال برای جمعیت ۵ هزار نفری از جوانان لرستانی تنها در واحد‌های صنفی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی آشتاب  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: در حال حاضر مراکز ورزشی کارگری در پنج شهرستان استان با امکانات مناسب در اختیار جوانان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: طرح اشتغال فراگیر و روستایی، طرح مشاغل خانگی، آموزش در محیط واقعی کسب‌وکار و همچنین کارورزی فارغ‌التحصیلان در کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی فرصت‌های خوبی برای اشتغال جوانان محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اجرای ۷۰ هزار نفر ساعت برنامه آموزشی برای جوانان استان طی سال جاری، بیان داشت: با اجرای این‌گونه برنامه‌های آموزشی تلاش شده خلاء ضعف مهارتی فارغ‌التحصیلان با مهارت‌های آموزشی جبران گردد.

آشتاب تصریح کرد: سال گذشته ۸ میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت شد و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۱۲ میلیارد تومان طرح به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی با بیان اینکه در استان ۵۰ هزار واحد صنفی وجود دارد، گفت: اگر تنها ده درصد حوزه‌های فنی و خدمات مهندسی این واحد‌ها به جوانان سپرده شود شاهد ایجاد اشتغال برای جمعیت ۵ هزار نفری از جوانان لرستانی تنها در واحد‌های صنفی خواهیم بود.

انتهای پیام/م

ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی در لرستان با واگذاری حوزه فنی واحد‌های صنفی به جوانان

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار