غلظت ذرات معلق در هوای سیستان به ۶۰ برابر حد مجاز رسید/ ۲۴۶ نفر روانه بیمارستان شدند

رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان بامداد امروز به ۶۰ برابر حد مجاز رسید.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان ۹ هزار و ۷۵ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی افزود: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید که این امر سبب کاهش دید در فرودگاه زابل به ۵۰۰ متر شد.

رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پدیده وزش باد شدید در برخی نقاط مستعد توفان گرد و خاک تا پایان هفته آینده در شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد به طوری که در این مدت سرعت باد به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
وی ادامه داد: امروز و فردا شدت توفان در منطقه سیستان شدیدتر می‌شود به طوری که احتمال اختلال در پرواز‌های فرودگاه‌های زابل و زاهدان وجود دارد.


بیشتر بخوانید:توفان ۲۴۶ نفر را در سیستان روانه بیمارستان کرد


ملاشاهی افزود: در این مدت در جاده‌های ارتباطی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان - زابل، زاهدان - بم و ایرانشهر- بم باد و گرد و خاک سبب کاهش دید می‌شود.

وی ادامه داد: با نفوذ این توده به نواحی مختلف مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان دید افقی و کیفیت هوا در اکثر این مناطق به شدت کاهش می‌یابد.

رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گرد و خاک بویژه در سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل جاده‌ای ضروری است.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های وزش باد‌های ۱۲۰ روزه کاهش دماست به طوری که پیش بینی می‌شود دمای هوا در این مناطق بین سه تا پنج درجه کاهش یابد.

انتهای پیام/گ

آلودگی هوای سیستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
فقط خدا به داد مردم سیستان برسه
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
یه بارم شده چشماتونو ببندید فکرکنید خوزستان است
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
کی قراره این مشکلات از بین برود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
خدا خودش به مردم زابل کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۰۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
تو خونه نفس کشیدن خیلی سخته .نمی‌دونم الان مسولین عزیز زیر اسپیلت ها دارن چه طرح و برنامه ای واسه حل مشکل ریزگردها میدن ولی اینو می‌دونم که الان بیش از بیست ساله که زابل توش نه آب واسه کشاورزی است نه هوایی برای تنفس نه پارکی برای تفریح نه کاری برای امرار معاش .به خدا داریم اینجا دیوانه میشیم زابل شده مثل یک قفس .مثل یک زندان شهر.
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۵:۲۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
رستم کجایی که زادگاه ات را خاک برد .رستم کجایی دیو سیاه سیستان را فرا گرفت.رستم کجایی که هیچکی به فکر قلمرو ات نیست .رستم زنده شو قهرمان مردم بهت احتیاج دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
مظلوم مظلوم مظلوم سیستان سیستان سیستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
لطفا نگاهی به مردم سیستان داشته باشین کمترین چیزی که برای زنده موندن میخواهیم هوای سالم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
با این شرایط بایستی به جای سنجش میزان خاک در هوا ، میزان هوا رو در خاک بسنجند.
در آسمان سیستان در هر مترمکعب خاک 5 لیتر هوا وجود دارد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
ما که خفه شدیم قهر خدا طوفان خاک خشکسالی بی ابی
آخرین اخبار