از بیستم مرداد تا کنون؛

توفان ۲۴۶ نفر را در سیستان روانه بیمارستان کرد

 مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲۴۶ نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲۴۶ نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک از ۲۰ مرداد تاکنون روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.

وی اظهار داشت: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.

وی ادامه داد: ۴۶ نفر از این افراد بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان و گرد و خاک همواره مردم منطقه سیستان به دلیل مشکلات مختلف که عمده‌ترین آن‌ها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به غلظت ۶۰ برابر فراتر از حد مجاز ذرات معلق در هوای سیستان به مردم منطقه بویژه بیماران، سالمندان و کودکان توصیه کرد در این مدت از تردد‌های غیر ضروری خودداری کنند.

شهنوازی گفت: وزش باد شدید، افزایش غلظت ریزگرد‌ها و آلودگی هوا سبب شد امروز تمامی ادارات و نهاد‌های شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز بجز نهاد‌های خدمات رسان تعطیل شوند.

انتهای پیام/گ

توفان در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار