رئیس دانشگاه تهران مطرح کرد؛

ارز دولتی به دانشجویان فرصت مطالعاتی تخصیصی یابد/ آخرین وضعیت دانشجو‌های بازداشتی دانشگاه تهران

نیلی احمدآبادی گفت:امیدواریم دانشجویانی که به فرصت های مطالعاتی اعزام می شوند بتوانند از ارز دولتی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در نشست خبری که صبح امروز در حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد، گفت:دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی در کشور و جهان به خوبی نمایان است و تاکنون دستاوردهای زیادی را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: امروزه فناوری اطلاعات موضوع خبرنگاری را حساس تر کردهاست و دامنه خبر بسیار گسترده است اما باید دانست که خبری ارزشمند است که صحیح و دقیق باشد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: انتشار دستاوردهای دانشگاه تهران وظیفه ما است و باز خورد آن توسط خبرنگاران برای ما مهم است.

نیلی گفت: ما متاسفانه در انتشار همه دستاوردهای دانشگاه ضعف زیادی داریم و این دستاوردهای بزرگ ما دستاورد های علمی و اجتماعی است.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد:دستاوردهای دانشجویان دکتری و فوق لیسانس ما قابل مقایسه با گذشته نیست، مسیر تحول و توسعه در دنیا از طریق دستاوردها و پژوهش های تحصیلات تکمیلی می گذرد و وظیفه ما این است که دستاوردهای را به شماها منعکس کنیم.

نیلی افزود: دانشگاه تهران به دنبال به کارگیری دانشجوی خبرنگار است که امیدواریم با اجرایی شدن این طرح اخبار صحیح و درست در اختیار شما قرار گیرد.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های مهم این دانشگاه توسعه وب سایت دانشگاه است که امیدواریم این کار در آینده نزدیک رخ دهد.

درخواست 13 دانشگاه برای تخصیص ارز دولتی به دانشجویان

نیلی درباره تاثیر نوسانات ارزی در حوزه دانشجویی گفت: در حال حاضر ما از دولت درخواست کرده ایم، دانشجویانی که به فرصت های مطالعاتی اعزام می شوند بتوانند از ارز دولتی استفاده کنند چرا که اگر این کار انجام نشود به مشکل بزرگی برمی خوریم و این درخواست ۱۳ دانشگاه برتر کشور است و آماده هستیم تا درخواست ها را تقدیم دولت کنیم.

حمایت صندوق جسورانه دانشگاه تهران از دانشجویان کارآفرین

رئیس دانشگاه تهران در ادامه در خصوص صندوق جسورانه دانشگاه تهران گفت: مهمترین روش برای تبدیل شدن به دانشگاه‌های کارآفرین، تشکیل پارک‌ها و مراکز رشد است و  تلاش کردیم برای کسانی که نیازمند تجاری سازی، ایده‌هایشان بودند، زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

نیلی احمد آبادی افزود: آموزش‌های لازم و اقدامات پژوهشی برای تجاری سازی یافته‌های علمی از برنامه‌های این دانشگاه است، علاوه بر این باید بسترهای لازم برای کسب و کار ایجاد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه پارک علم و فناوری در 33 سال گذشته بخشی از زیرساخت‌های موجود را تأمین و تجهیز می‌کردند، اضافه کرد: تأمین سرمایه‌، انجام فعالیت‌های کارآفرینی با استفاده از استارتاپ‌ها از طریق صندوق پژوهشی دنبال می‌شد و بخش دیگری از این نیازها از طریق ایجاد VCها، پوشش داده می‌شود.

نیلی‌احمدآبادی گفت: عمده منابع این صندوق را بخش خصوصی تامین کرده است تا برای فعالیت‌های کارآفرینی دانشجویان و اساتید مورد استفاده قرار گیرد و امیدواریم سرمایه‌ این صندوق توسعه پیدا کند.

وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران

نیلی دردادمه در خصوص آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی گقت: متاسفانه در حوادث سال گذشته ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه تهران دچار مشکل شده اند و با هماهنگی نهادهای امنیتی و قوه قضائیه و طی جلساتی که برگزار شد امیدواریم با رفعت کاملی به این دانشجویان نگاه شود.

وی ادامه داد:به نظر ما اگر دانشجویان خطایی کرده اند به دلیل هیجانات بوده است چرا که این دانشجویان عاشق کشورشان هستند، ذبه هرحال ما نهایت کوششمان را برای آنها انجام می دهیم.

نظارت دانشگاه تهران بر بازسازی ساختمان های سرپل ذهاب

رئیس دانشگاه تهران در ادامه به بازدید این دانشگاه از مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین دانشگاه تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران نظارت اجرایی بخشی از ساختمان‌های بازسازی شده در شهر سرپل ذهاب را از نظر مقاوم‌سازی بر عهده گرفته و این نشان می دهد که دانشگاه تهران نسبت به حوادث کشور حساس است.

سرقت علمی در دانشگاه های بزرگ مطرح نیست

وی درباره موضوع تقلب و سرقت علمی گفت: اخلاق در پژوهش موضوع دانشگاه‌های بزرگ نیست، دانشگاه‌های سطح یک با دقت و نظارت، کمتر دچار لغزش می‌شوند اما برخی از دانشگاه‌ها که ظرفیت زیادی می‌پذیرند شاید نظارت کمتری داشته باشند، سرقت علمی مساله مهمی است اما موضوع دانشگاه‌های بزرگ نیست.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: سال گذشته صد در صد بودجه مصوب این دانشگاه تخصیص پیدا کرد اما پرداخت آن در پایان سال بود که برای ما مشکلاتی ایجاد کرد، ضمن اینکه در 5 ماهه سال جاری باید 40 درصد از بودجه مصوب تخصیص پیدا می‌کرد که به دلیل مشکلات پولی کشور فقط 30 تا 32 درصد آن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بودجه تخصیص یافته صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان و اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران شده است،‌گفت‌: مبالغ قراردادها را مجبور شدیم از درآمدهای اختصاصی پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Spain
ساسان
۱۷:۵۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
ارز دانشجویی بهتر است فقط به دانشجویانی تعلق بگیرد که مورد تایید وزارت علوم و مشغول به تحصیل در مقاطع دکتری به بالا هستند. آن هم در رشته هایی که امکان تحصیل در ایران برایشان میسر نیست، ضمنا با تعهد به بازگشت به کشور. نه اینکه هزینه تحصیل از جیب مردم بشود و نهایتا نیروی ماهر به کشور هم پشت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
شما نظر ندی بهتره.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علیرضا
۱۵:۳۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
مورد تایید وزارت علوم یعنی چی ؟
آخرین اخبار