در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قانونی مبنی بر استفاده از کارت‌خوان در مطب پزشکان وجود ندارد

معاون برنامه‌ریزی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت قانونی برای ملزم کردن پزشکان به استفاده از کارت‌خوان در مطب‌هایشان در اختیار ندارد.

نبود قانون مبنی بر استفاده از کارت‌خوان در مطب پزشکان/ اعتقاد شدید جامعه پزشکان به پرداخت مالیات/ استفاده نکردن از کارت‌خوان ممکن است به دلیل فرار مالیاتی باشدعلی ‌اکبر حق دوست معاون برنامه‌ریزی راهبردی وزارت بهداشت  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص حذف کارت‌خوان‌ها از مطب پزشکان اظهار کرد: به طور کلی وجود کارت‌خوان در مطب پزشکان از طرف مردم، سازمان‌های نظارتی و مالیاتی به صورت مکرر درخواست شده است و این تقاضا را با سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های مختلف در میان گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت از نظر قانونی این امکان را ندارد تا پزشکان را مجبور به استفاده از کارت‌خوان در مطب‌هایشان کند زیرا هر سازمانی یک فروشگاه را نمی‌تواند ملزم به داشتن کارت‌خوان در تبادلات مالی و پرداخت های خود بکند.

حق‌دوست با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد که تمام خدمات به سمت بانکداری الکترونیکی پیش می‌رود، افزود: وجود کارت‌خوان در مطب پزشکان یا هر فروشگاهی میزان رضایت مندی مردم را افزایش می‌دهد و انجام نقل و انتقالات مالی را آسان می‌کند.

تعامل وزارت بهداشت با سازمان نظام پزشکی برای استفاده از کارت خوان

وی بیان کرد: امروزه همکاران ما در وزارت بهداشت در حال تعامل با سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های مختلف علمی پزشکی هستند تا نتایج قابل قبولی در این زمینه حاصل شود.

معاون برنامه‌ریزی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه وزارت بهداشت این اختیار را ندارد تا وجود کارت‌خوان در مطب پزشکان ایجاد کند، تاکید کرد: قسمتی از نبودن کارت‌خوان در مطب پزشکان یا هر جای دیگری ممکن است بخاطر بحث‌های شفاف‌سازی مالی باشد به همین دلیل سازمان‌های نظارتی و مالیاتی به دنبال استفاده از کارت‌خوان در هر صنفی  برای  پیشگیری ازبروز  آسیب‌های مختلف است.

معاون برنامه‌ریزی راهبردی وزارت بهداشت گفت: فرار مالیاتی یک آسیب است و همه ما به عنوان شهروند وظیفه داریم که مالیات را برای ارتقای جامعه پرداخت کنیم و اکثر جامعه پزشکی به این مسئله ایمان دارند.

وی یادآوری کرد: حق هر شهروند یا جامعه پزشکی است که در خصوص نحوه و مکان مصرف مالیات‌ها مطالبه کند و به طور کلی جامعه پزشکی اعتقاد شدیدی به پرداخت مالیات داشته و تخلف چند نفر نظر کل پزشکان نیست.

انتهای پیام/             

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
اغلب پزشکان برای فرار مالیاتی مایل نیستند با دستگاه کارت خوان هزینه های مربوطه را از بیمار اخذ نمایند و ترجیح می دهند که بصورت نقدی هزینه ها را دریافت کنند بطور مثال بنده که برای انجام آندوسکوپی و کولونوسکوپی به پزشک مراجعه کردم هزینه های مربوطه را که واقعا زیاد هم بود مجبور به پرداخت بصورت نقدی شدم.
آخرین اخبار