آیت الله محسن اراکی؛

بخشی از تاریخ جنگ یادگاران دفاع مقدس هستند که به آن‌ها باید پرداخته شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: بخشی از تاریخ جنگ یادگاران دفاع مقدس هستند که به آن‌ها باید پرداخته شود.

بخشی از تاریخ جنگ یادگاران دفاع مقدس هستند که به آن‌ها باید پرداخته شود به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وعضو خبرگان رهبری در سومین جلسه شورای سیاستگذاری نقش حضرت امام (ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس گفت: تا آنجایی که امکان دارد کاری شود که ماندگار باشد بخشی از تاریخ جنگ یادگاران دفاع مقدس هستند که به آن‌ها باید پرداخته شود.

آیت الله اراکی افزود: بی تردید دفاع مقدس با آمیختن و آموختن سیره بندگی و رزمندگی زیباترین و پر مضمون‌ترین درس خود را از انقلاب بزرگ عاشورای حسینی فرا گرفته است.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس در صحنه عمل هم توانست با رهبری حضرت امام خمینی (ره) دشمن ستیز و عزت آفرین را با عبادت و خلوص در بندگی به جهانیان معرفی کند.

اقدامات ۳ ساله کنگره " نقش امام خمینی (ره) و ۶هزارو ۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس

سردار کریمی دبیر شورای سیاستگذاری کنگره " نقش امام خمینی (ره) و ۶هزارو ۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس" و فرمانده سپاه رروح الله هم در حاشیه این جلسه  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: جمع بندی از همه اقداماتی که از بیش از ۳ سال گذشته انجام شده است در این جلسه ارائه شد.

سردار کریمی افزود: تاکنون در قالب ستاد پیشینه رزم و ستاد کنگره تعدادی کتاب چاپ شده و مستند‌هایی هم در این راستا تهیه شده و و اقداماتی عمرانی نیز در رابطه با این کنگره انجام شده است.

تهیه کتاب ۲۵ جلدی خاطرات مردان دفاع مقدس در استان مرکزی

سردار کریمی اضافه کرد: خاطرات مردان دفاع مقدس جمع آوری شده و فرهنگ نامه شهدا نیز که بیش از ۳ سال است در حال جمع‌آوری اطلاعات برای آن هستیم هم در ۲۵ جلد کتاب تهیه شده است و کار‌های اجرایی از جمله یادواره‌های شهرستانی نیز در حال انجام است.

دبیر شورای سیاستگذاری کنگره " نقش امام خمینی (ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس" ادامه داد: روزی که حکومت نوپای جمهوری اسلامی ازهر سو مورد تهاجم سلطه‌گران قرارگرفت و انتظار می‌رفت که با این تهاجمات گسترده این نظام نوپا ساقط گردد هزاران هزار جوان پرورش یافته مکتب عاشورا که دم مسیحایی امام خمینی (ره) آنان را به حرکت درآورده بود به میدان مبارزه و جهاد شتافتند تا نسل آینده به داشتن این قهرمانان بر خود ببالند.

وی تصریح کرد: امروز که بیش از ۳۰ سال از دفاع جانانه و دلاورانه این ملت می‌گذرد بر ماست که این قسمت از دفتر تاریخ این ملت را هرچه بیشتر به رخ جهانیان بکشیم و نگذاریم یاد و خاطره رشادتها، دلاوری‌ها و ایثارگری‌ها به فراموشی سپرده شود.

کنگره نقش امام خمینی (ره) و ۶هزارو۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس دوم اسفندماه در حوزه‌های مختلف در شهر‌های استان مرکزی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: دفاع مقدس ، نمازجمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.