حضور سالانه بیش از ۳۵۰ هزار گردشگر در بیت تاریخی امام خمینی (ره) در خمین

سالانه بیش از ۳۵۰ هزار گردشگر برای آشنایی با شخصیت امام خمینی (ره) از بیت تاریخی این شخصیت جهانی دیدن می‌کنند.

حضور سالانه بیش از ۳۵۰ هزار گردشگر در بیت تاریخی امام خمینی (ره) در خمینحجت الاسلام مرودشتی مسئول تولیت بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛با بیان اینکه گردشگرانی که به این خانه تا می‌آیند بیشتر برای شناخت امام و معرفت اندروزی است گفت: سالانه بیش از ۳۵۰ هزار گردشگر از این خانه دیدن می‌کنند.

حجت الاسلام مرودشتی افزود: گردشگران از نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور و کشور‌های اروپایی امریکایی و آسیاسس و آفریقایی برای دیدن اثاری از امام به این خانه می‌آیند که تعداد گردشگران خارجی پارسال به ۴۰۰ نفر رسید.

وی با بیان اینکه، این خانه در مسیر گردشگری ۳ استان مرکزی، اصفهان، لرستان و همدان قرار دارد به یکی از نقاط مطرح گردشگری تبدیل شده و با توجه به امکانات مناسبی که در شهر خمین برای پذیرایی از گردشگران هست گردشگران دغدغه‌ای در این زمینه ندارند.

روایت متفاوت گردشگری درخانه تاریخی امام خمینی (ره)

خانه تاریخی امام خمینی (ره) و زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی یکی از نقاط گردشگری منطقه‌ی مرکزی کشور است که چهره‌ی متفاوتی از گردشگری را روایت می‌کند.

بیت پدری امام خمینی (ره) که درحاشیه شمالی رودخانه خمین در محله قدیمی سرپل قرار دارد، میراث تار‌یخی با ارزشی است که مورد بازدید خیل عظیمی از ایرانگردان و جهانگردان است و بدون تردید در آینده نیزمشتاقان بسیاری را به خود جلب خواهدکرد.

این خانه از بنا‌های دوره قاجار با شماره ثبت ملی است و حدود۱۵۰ سال قدمت دارد و معماری این بنا نیز همانند معماری خانه‌های ایران متناسب با اقلیم خمین واستان مرکزی ساخته شده است و مصالح اصلی به کار رفته در آن نیز ازخشت، گل وچوب است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.