وزیر بهداشت در نشست با مدیران و فعالان کسب و کار‌های نوپا در حوزه سلامت:

فناوری‌های سلامت دنیا بومی سازی شوند/ همکاری کم با استارت آپ ها، نقدی که بر وزارت بهداشت وارد است

هاشمی گفت:فرصت‌هایی که برای بازار سلامت در دنیا ایجاد شده باید بررسی و بومی سازی شوند.

فناوری‌های سلامت دنیا بومی سازی شوند/ همکاری کم با استارت آپ ها، نقدی که بر وزارت بهداشت وارد استبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در نشست مدیران و فعالان کسب و کار‌های نوپا (استارت آپ) در حوزه سلامت اظهار کرد: بخشی از سفارش‌های استارت آپ‌های حوزه سلامت باید از سوی وزارت بهداشت باشد و چون در حوزه‌های مختلف به شدت تعصب روی ورود نکردن افراد غیرصنف، وجود دارد، ممکن است همراهی و همکاری با مدیران و فعالان کسب و کار‌های نوپا، در حد انتظار نباشد؛ لذا این نقد، بر وزارت بهداشت وارد است و زمان و مطالبه عمومی در آینده می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

وزیر بهداشت افزود: بیش از ۴ سال در مورد استفاده از فرصت‌های کسب و کار‌های نوپا صحبت کردیم. البته اقدامات زیرساختی بسیار خوبی در حوزه فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در راستای شفاف سازی، پیشگیری از فساد، مصرف بی رویه خدمات، تجهیزات پزشکی و دارو و تقویت و توسعه پرونده الکترونیک سلامت در سطح ملی انجام شده یا در حال انجام است اما در حوزه‌هایی که با معیشت و زندگی روزمره مردم سر و کار دارد، توفیق چندانی نداشته ایم.

هاشمی تاکید کرد: فرصت‌هایی که برای بازار سلامت در دنیا ایجاد شده باید بررسی و بومی سازی شوند و در حوزه‌های آموزش پزشکی، بهداشت عمومی و ارتقای آن و همچنین درمان، دارو و تجهیزات پزشکی، چه فرصت‌هایی برای ارائه دهندگان و گیرندگان خدمات و همچنین بیمه‌ها ایجاد شده است.

۸۰ درصد از عوامل موثر بر نظام سلامت، در اختیار وزارت بهداشت نیست

وزیر بهداشت با اشاره به نقش تولیتی وزارت بهداشت در حوزه سلامت، اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد از عوامل موثر بر نظام سلامت، در اختیار وزارت بهداشت نیست و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها نقش موثری در این زمینه دارند اما در برخی موارد، باور به تولیت وزارت بهداشت، ممکن است مانع از فرصت سازی مناسب برای رشد و تقویت استارت آپ‌های حوزه سلامت شود.

هاشمی بیان کرد: مدیران، معاونان و روسای سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت، هر ماه، جلساتی را با مدیران و فعالان کسب و کار‌های نوپا در حوزه سلامت برگزار کنند تا امور و فرآیند‌های آن‌ها و خدماتی که به مردم ارائه می‌دهند، تسهیل شود.

وزیر بهداشت یادآوری کرد: امیدواریم با کمک تکنولوژی‌های روز و کسب و کار‌های نوپا بتوانیم در جهت رفاه و آسایش مردم، شاهد اقدامات موثری از سوی آن‌ها باشیم؛ مردم می‌توانند در قرن ۲۱ راحت‌تر زندگی کنند و نباید در این زمینه کوتاهی کنیم.

گفتنی است، در این نشست که با حضور معاون اجتماعی، آموزشی، برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت برگزار شد، جمعی از مدیران و فعالان حوزه کسب و کار‌های نوپای فعال در حوزه سلامت به معرفی استارت آپ‌ها پرداخته و نقطه نظرات و مشکلات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.