فاضلی نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

1500 زوج تهرانی در انتظار دریافت فرزندخوانده

مدیر کل بهزیستی شهر تهران از پشت نوبت بودن 1500 زوج تهرانی برای دریافت فرزندخوانده خبر داد.

1500 زوج تهرانی در انتظار دریافت فرزند خواندهسید محمد رحیم فاضلی نژاد مدیرکل بهزیستی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار در حال حاضر  یک هزار و 500 زوج و خانواده متقاضی فرزندخوانده در لیست متقاضیان فرزندخواندگی بهزیستی شهر تهران درخواست خود را به ثبت رسانده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: سرنوشت کودکان حاضر در مراکز بهزیستی شهر تهران برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است و به همین اندازه هم برای دستگاه قضایی و قضاتی که احکام پرونده کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست را صادر می‌کنند، اهمیت دارد.

مدیر کل بهزیستی شهر تهران اضافه کرد: حساسیت‌هایی که در تعیین سرپرستی و به فرزندخواندگی رفتن کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی صورت می‌گیرد، به این دلیل است که آن‌ها در نهایت در یک خانواده خوب و موجه زندگی کنند.


بیشتر بخوانید: 7 درصد کودکان از فرزندخواندگی بازگردانده می‌شوند 


فاضلی نژاد همچنین تاکید کرد: تا زمانی که امکان به فرزندخواندگی رفتن فرزندان بی سرپرست بهزیستی وجود دارد، به امین موقت سپرده نخواهند شد و حضور کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست سازمان بهزیستی در کانون خانواده جایگزین از اولویت‌های این سازمان و همچنین موضوعات مورد تاکید مددکاران اجتماعی و روانشناسان  است.

وی افزود: هم اکنون تعداد خانواده‌ها و زوجین متقاضی فرزندخوانده نسبت به کودکان و نوجوانان حاضر در مراکز بهزیستی بیشتر است و یکی از علل طولانی شدن روند دریافت فرزندخوانده از بهزیستی نیز به همین دلیل است.

مدیر کل بهزیستی شهر تهران تصریح کرد: در برخی از موارد سلیقه ای برخورد کردن برخی از زوجین و خانواده‌های متقاضی فرزند هم یکی دیگر از دلایلی است که منجر به طولانی شدن روند تحویل فرزندخوانده‌ها به متقاضیان می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار