همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید سلمان جعفری

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید سلمان جعفری یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در این گزارش بخوانید.

زندگی نامه شهید سلمان جعفریبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:

شهید سلمان جعفری در سال 1319 در روستای جبل كندی ارومیه در یك خانواده روستایی به دنیا آمد. تا كلاس پنجم ابتدایی را در همان روستا درس خواند و سپس ترك تحصیل کرد و در همان روستا مشغول كار كشاورزی شد.

با رسیدن به سن مقدس سربازی و برای ادای وظیفه، خدمت سربازی خود را به پایان رساند و به استخدام ارتش درآمد. مدت 20 سال بود كه در ارتش صادقانه خدمت می کرد. وی در سال 1348 ازدواج کرد و ثمره ازدواجش چهار فرزند است.

از خصوصیات بارز شهید این بود كه تمام فرائض دینی خود را به نحو احسن انجام می داد و اگر در پاسگاهی كه خدمت می کرد، مسجد نداشت برای  احداث مسجد فعالیت می كرد.

همیشه می گفت كسی جرأت ندارد كه مرا بكشد، مگر اینكه روی مین بروم و كشته شوم، و همان طور هم شد.

شهید در انجام مأموریتها لحظه ای كوتاهی نمی كرد و شهادت خودش را صددرصد می دانست، به همین دلیل برای انجام مأموریتهای محوله، عشق خدمت به میهن و دفاع از نوامیس و انقلاب اسلامی در تاریخ 1363/3/5 به دنبال درگیری در پاسگاه رشكان خودروی حامل ایشان روی مین رفت و سرانجام، به همراه 7 تن از سربازانش به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار