پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی برای درگذشت تهیه کننده «بازمانده»

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت «منوچهر عسگری نسب» تهیه کننده سینما را تسلیت گفت.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت «منوچهر عسگری نسب» از تهیه کنندگان سینمای ایران را تسلیت گفت.

در پیام علیرضا تابش آمده است:

«مرحوم مغفور، منوچهر عسگری نسب، تهیه کننده سینما با تکیه بر صداقت و دانایی، به دور از هیاهو، سنگ زیرین سینمای نوین ایران را همدوش یاران همدلش، در سال‌هایی نه چندان دور، در بنیاد سینمایی فارابی بنا نهاد و خالصانه، فارغ از ناملایمات روزگار، کمر به خدمت فرهنگ بصری این سرزمین بست.

عمری نجیبانه زیست چراکه یقین داشت در آن سوی مه، خانه‌ای پر از رحمت و مغفرت پروردگارش، در انتظار اوست.

از درگاه ایزد منان، برای آن مرحوم، علو درجات و آرامش ابدی را مسئلت می‌نمایم.»

گفتنی است؛منوچهر عسگری نسب متولد ۱۳۱۵ کرمان، دارای مدرک کارشناسی سینما و تلویزیون از دانشکده هنرهای دراماتیک و کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه ایالتی میشیگان (MSU) است.

وی فعالیت سینمایی را سال ۱۳۴۵ با کارگردانی فیلم های مستند تلویزیونی آغاز کرد. از فعالیت های جنبی او می توان به تهیه فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی، تدریس کارگردانی و اقتصاد سینما در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی، دانشکده سینما و تئاتر، دانشکده صدا و سیما و مدرسه عالی سوره اشاره کرد.

منوچهر عسگری نسب عضو اولین هیات امنا بنیاد سینمایی فارابی، عضو اولین هیات مدیره مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، عضو هیات مدیره و مدیرعامل اولین دوره خانه سینما بود.

زنده‌یاد منوچهر عسگری‌نسب تهیه کنندگی فیلم‌های «آن سوی مه (۱۳۶۴)»، «خانه در انتظار (۱۳۶۶)»، «هی جو (۱۳۶۷)»، «پاییز بلند (۱۳۷۲)» و تهیه‌کنندگی فیلم‌های «چمدان (۱۳۶۵)»، «همسر (۱۳۷۲)» و «بازمانده (۱۳۷۳)» را در کارنامه خود داشته است.

مراسم تشییع این کارگردان فقید ساعت ۹ صبح سه شنبه ۲۳ مرداد از ساختمان شماره ۲ خانه سینما (خیابان وصال) برگزار می‌شود.

 

پیام تسلیت رئیس سازمان سینمایی برای درگذشت منوچهر عسگری‌نسب

محمدمهدی حیدریان، درگذشت منوچهر عسگری‌نسب، هنرمند عرصه‌های سینما و تلویزیون و از سینماگران موثر در شکل گیری سینمای بعد از انقلاب را تسلیت گفت.

 در پیام تسلیت رئیس سازمان سینمایی آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت مرحوم مغفور، منوچهر عسگری نسب، جامعه سینمایی ایران اسلامی را مالامال از اندوه و تالم ساخت.

حضور دلسوزانه، خردمندانه و مخلصانه ایشان که همزمان با ترسیم ساختارهای فرهنگی و به تبع آن، احیای سینمای نوین بعد از انقلاب، با عضویت در هیات امنای مراکزی چون بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و خانه تازه تاسیس سینما، همراه بود، یادآور نقش تعیین کننده و تاثیرگذار فرهنگی آن مرحوم قلمداد می شود.

در نهایت تاثر و تاسف، باید پذیرفت که سینمای ایران، هم کارگردانی نجیب و هم مدیر فهیمی را از دست داده است که شاید پرورش و بالندگی شخصیت مشابهی همچون مرحوم عسگری نسب، سالها به طول انجامد.

ضمن ابراز تسلیت، تعزیت و همدردی با خانواده محترمشان و همچنین تمامی صنوف سینمایی، از درگاه خداوند متعال، علو درجات و آرامش ابدی را برای ایشان مسئلت می نمایم.»

انتهای پیام/

تهیه کننده«بازمانده» درگذشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار