کلانتری در اولین همایش نقش تعاونی های دهیاری در توسعه روستایی:

اولین رسالت تعاونی‌های دهیاری، حمایت از توسعه زیرساخت‌ روستایی است

معاون امور تعاون وزارت کار و تعاون گفت: تعاونی‌های دهیاری می‌توانند ظرفیت‌های اقتصادی روستا را شناسایی و مدیریت کنند.

اولین رسالت تعاونی‌های دهیاری، حمایت از توسعه زیرساخت‌ روستایی استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه روستایی اولین هدف و رسالت تعاونی های دهیاری است؛ به این معنی که زیر ساخت های روستا توسط این تعاونی ها ایجاد شود.

کلانتری افزود: توسعه روستایی به معنای عام یعنی فراهم کردن زیر ساخت های توسعه ای، به عبارت دیگر یعنی محیط روستا را برای کار و تلاش و زندگی از امکانات آب و برق گرفته تا شبکه اینترنت آماده کنند.

وی نقش دوم تعاونی های دهیاری و روستایی را کمک به اقتصاد روستا عنوان و اظهار کرد: هر تعاونی دهیاری باید به کمک دهیاران استعدادهای منطقه را به خوبی شناسایی کند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تعاونی های دهیاری می توانند ظرفیت های اقتصادی روستا را شناسایی و مدیریت کنند و بدانند چه راهکارهایی برای افزایش ظرفیت ها وجود دارد و در این مسیر لازم است از مشورت های حرفه ای استفاده شود تا توسعه پایدار داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تعاونی های دهیاری باید آموزش های توسعه ای ببینند، اظهار کرد: تعاونگران لازم است در هر روستا با کمک تسهیل گران توسعه آموزش ببینند و اطلاعات لازم را داشته باشند.

کلانتری تصریح کرد: خود تعاونی ها و دهیاری ها می توانند تجربیات خوبی را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

وی با بیان اینکه تعاونی های دهیاری می توانند از تسهیلات طرح اشتغال روستایی که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می شود به خوبی استفاده کنند، بیان کرد: ظرفیت بزرگ دیگری که تعاونی های دهیاری می توانند از آن استفاده کنند، ماده 26 برنامه ششم توسعه است که بر اساس آن به دولت اجازه داده شده کلیه خدمات خود را در حوزه های مختلف در اختیار تعاونی ها قرار دهد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان اظهار امیدواری کرد: این همایش باعث آشنایی بیشتر تعاونگران روستایی و دهیاری با هم شود و زمینه انتقال تجربیات و انجام کارهای بزرگ تر را فراهم کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روستا ، توسعه پایدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار