مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم:

تدوین سند توسعه گردشگری قم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: به منظور بهبود کیفیت، خدمت رسانی مطلوب و تقویت صنعت توریسم، سند توسعه گردشگری قم تدوین می‌شود.

تدوین سند توسعه گردشگری قمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در دیدار با حجت الاسلام ذالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، موقعیت ژئوتوریسم قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: یکی از راهکار‌های ماندگاری توریست در این شهر تقویت بوم گردی و شناساندن موقعیت عالی ژئوتوریسم قم است، که گنبد نمکی یکی از موارد منحصر بفرد محسوب می‌شود؛ این منطقه برای دانشجویان و دانشمندان علم زمین شناسی بسیار مورد توجه است و اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌های گردشگری قم به توسعه نیاز دارد، افزود: برای بهبود کیفیت و خدمت رسانی مطلوب به زائران و مسافران و همچنین تقویت صنعت توریسم، سند توسعه گردشگری قم تدوین می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم با اشاره به استقبال خوب سرمایه گذاران در بخش صنعت گردشگری قم عنوان کرد: در زمینه جلب مشارکت و استفاده بخش خصوصی در سرمایه گذاری، خوشبختانه نسبت به سایر استان ها، ۲۰درصد جلوتر هستیم.

وی با اشاره به نقش انجمن‌های گردشگری درجذب توریست، ادامه داد: از جمله برنامه‌هایی که طراحی شده است، حضور و استقرار راهنمایان گردشگری در هتل‌ها است تا در صورت نیاز گردشگران و توریست‌ها را راهنمایی کنند.

یزدانی با تاکید بر لزوم حمایت از هنرمندان صنایع دستی قم، اظهار کرد: خوشبختانه قم از نظر تنوع رشته‌های صنایع دستی درجایگاه خوبی قرار دارد، اما می‌خواهیم با حمایت از تولید کنندگان، دو یا سه رشته هنری را در قم برند کنیم تا در سطح کشور و جهان، آن اثر هنری به نام قم شناخته شود.

وی تصریح کرد: هنرمندان صنایع دستی قم مکان مناسبی برای عرضه تولیدات خود ندارند، به همین منظور تلاش‌هایی جهت شناسایی مکانی مناسب صورت گرفته تا بتوان با اجاره بهای پایین آن را در اختیار هنرمندان قرار داد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم یکی از عمده مشکلات هنرمندان صنایع دستی قم را نداشتن بیمه وعدم توانایی پرداخت حق بیمه عنوان کرد و افزود: امیدواریم با عنایت نمایندگان مجلس مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی قم برطرف شود.

وی ارتقاء سطح علمی فعالان صنعت گردشگری را مهم دانست و افزود: در این زمینه سعی شده تا همه فعالان بخش گردشگری قم تحت آموزش قرار گیرند تا سطح ارائه خدمات به گردشگران مطلوب‌تر باشد.

یزدانی بر لزوم ایجاد موزه گردشگری در قم تاکید کرد و گفت: براساس استاندار‌های بین المللی، نبود یک موزه که نشان دهنده اصالت آن شهر باشد، یک ضعف محسوب می‌شود؛ بنابراین ساخت یک موزه مناسب که بتواند بهترین معرف گذشته و امروز شهر قم باشد یکی از برنامه‌هایی است که آنرا به جد دنبال می‌کنیم.

وی بیان کرد: درصدد هستیم تا قدمت شهر قم را از طریق تحقیقات علمی مشخص کنیم، در این زمینه به پژوهشگران و محققانی نیاز داریم تا تحقیقات لازم را برای قدمت واقعی قم انجام دهند تا به عنوان یک مرجع علمی مورد استفاده آیندگان قرار گیرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار