جوانان ایران بیکار نمی نشینند؛

نانی که از سنگ درمی آید و سفره هایی را رنگین می کند

زوج کارآفرین گوهرتراشی که در استان سمنان برای 20 نفر شغل ایجاد کردند، تنوع در کار و ارائه انواع محصولات سنگی طبیعی از راز و رمزهای رونق کسب و کارشان عنوان کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امروزه اکثر جوانان پس از اتمام تحصیلات به دنبال یک شغل اداری و استخدامی هستند تا علاوه بر امنیت شغلی ماهیانه درآمد ثابتی داشته باشند. اما جوانانی هستند که منتظر استخدام دولتی نمی نشینند و خودشان دست به کار می شوند و با نگرش و تفکری متفاوت شغل جدیدی خلق می کنند. کارآفرینانی که با تلاش و کوشش خستگی ناپذیر و تحمل سختی ها کسب و کار خود را رشد می دهند و به موفقیت دست می یابند. یک کارآفرین موفق به موانع سرراه به عنوان فرصت نگاه می کند و در این مسیر عقب نشینی نمی کند.

سنگ تراش یا گوهر تراشی هنر تغییر شکل ظاهری سنگ های زینتی است

زوج کارآفرین گوهرتراشی که برای 20 نفر شغل ایجاد کردند


سنگ تراش یا گوهر تراشی هنر تغییر شکل ظاهری سنگ های زینتی و تبدیل به نگین های زیبا و متنوع برای ساخت زیور آلات است که این هنر گذشته ای درخشان دارد. گوهرتراشی به دلیل داشتن منابع غنی در کشور ایران از گذشته های دور مورد توجه بوده است. هنرمند گوهرتراش با ذوق و خلاقیت و ابزارهایی که در دست دارد زیباترین نگین ها را برای استفاده در انگشتر، گوشواره، گردنبند و ... خلق می کند.

در کوچه پس کوچه های جنوب شهر سمنان سراغ یک زوج کارآفرین هنرمند گوهرتراش رفتیم که درآمدشان را از سنگ در می آوردند. خانم رئیسیان زاده و آقای طاهری نژاد، دانش آموخته های رشته شیمی دانشگاه سمنان هستند. آن ها با تلاش فراوان پای کار ایستادند و مسیرهای سنگی را هموار کردند.

آن ها موفق شدند در مدت 2 سال صدنفر را آموزش دهند و برای 20 نفر هم شغل ایجاد کنند. ایجاد تنوع در کار و ارائه انواع محصولات سنگی طبیعی از راز و رمزهای رونق کسب و کار آن ها است.


علاقه مردم به زیورآلات آلات مهم ترین عامل رونق هنر گوهرتراشی است

زوج کارآفرین گوهرتراشی که برای 20 نفر شغل ایجاد کردند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، خانم رئیسیان زاده بانوی کارآفرین گوهر تراش درباره دلیل انتخاب این هنر گفت: من و همسرم خیلی کارها را بررسی کردیم و دیدیم که سنگ در معادن استان سمنان زیاد است و یک کار جدیدی که در استان سمنان تا بحال نبوده را انتخاب کردیم.
وی افزود: من برای آموزش هنر گوهر تراشی سختی های زیادی کشیدم و سه روز در هفته برای آموزش این هنر از سمنان به تهران می رفتم و الآن درآمد ماهیانه ما حدود 3 تا 4 میلیون است.
بانوی کارآفرین گوهرتراش با بیان اینکه علاقه همیشگی مردم مخصوصا بانوان به استفاده از زیور آلات مهم ترین عامل رونق هنر گوهرتراشی است و گفت: با سرمایه گذاری در آموزش گوهرتراشی می توان زمینه اشتغال فراوانی برای خانم های خانه دار و جوانان ایجاد کرد.

کارهای سنگ تراشی ما محصولات سنگی طبیعی است

زوج کارآفرین گوهرتراشی که برای 20 نفر شغل ایجاد کردند
آقای طاهری نژاد کارآفرین گوهر تراش نیز گفت: کارهای سنگ تراشی ما رنگ و شیشه و پلاستیک نیست بلکه محصولات سنگی طبیعی است که هیچ گونه دست کاری در آن انجام نشده است.
وی با بیان اینکه ما به طور مستقیم زیور آلات گوهر تراشی را برای فروش عرضه می کنیم، افزود: مردم از زیور آلات سنگی استقبال فراوانی می کنند و ما مشتریان زیادی از نقاط مختلف کشور به صورت حقیقی و مجازی داریم.

این کارآفرین با اشاره به چالش های پیش روی این شغل اظهار داشت: ورود جنس های مشابه و بی کیفیت خارجی مخصوصا چینی به کشور و عرضه در بازار باعث کاهش فروش ما می شود و ما زیور آلات سنگی را با قیمتی حدود 15 درصد کمتر از اقلام چینی عرضه می کنیم.

 یکی از مشتریان زیور آلات سنگی در این رابطه گفت: من ساکن تهران هستم و بیشتر جنبه طبیعی بودن این سنگ ها که مال خود استان سمنان است خیلی برایم جالب بود و قیمت ها هم نسبت به زیبایی و کیفیت مناسب است.

زوج کارآفرین گوهرتراشی که برای 20 نفر شغل ایجاد کردند

گوهرتراشی از جمله مشاغلی است که در صورت حمایت شدن می تواند با هزینه کم زمینه اشتغال مناسب علاقه مندان به این هنر را فراهم کند. یک محصول زمانی در بازار پر فروش می شود و نظر مشتریان را جلب می کند که کیفیت بالا و تبلیغات خوبی داشته باشد و ظرفیت های طبیعی خدادادی، خلاقیت و پشتکار از مهم ترین عوامل رونق در کسب و کار هنر – صنعت گوهرتراشی است.

گزارش از سمانه قربانی

انتهای پیام / ق

برچسب ها: اشتغال ، جوانان ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار