۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی روسازی خط آهن میانه تا بستان آباد

قائم مقام معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور با بیان این که زیرسازی محدوده خط آهن میانه تا بستان آباد به طور ۱۰۰ درصد کار شده و روسازی این بخش نیز حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با تامین نقدینگی این طرح سرعت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ خطیبی قائم مقام معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور در جریان بازدید از این طرح در فاصله بستان آباد تا تبریز، عمده مشکل این مسیر را تامین عرشه دو کیلومتر پل‌های باقی مانده اعلام کرد و گفت: برای اجرای آن حدود ۱۳ هزار تن ورق اس تی ۵۲ لازم است که توسط شرکت اکسین اهواز تولید می‌شود، ولی به خاطر مشکل نقدینگی در خرید این ورق‌ها اجرای مسیر با مشکل مواجه شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه سقف و ستون مسیر‌های ریل گذاری اجرا شده است، در صورت تامین این ورق‌ها مشکل این مسیر حل می‌شود.

وی اعلام کرد: مسیر بستان آباد به تبریز در مرحله زیرسازی قرار داشته که ۸۰ درصد آن انجام شده و روسازی آن هنوز انجام نشده است.

خطیبی گفت: طرح راه آهن میانه تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر بوده که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه_بستان آباد و ۷۰ کیلومتر شامل مسیر بستان آباد تا تبریز است.

راه‌آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع و با گذر از شهر‌های ترکمنچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌شود.

خط آهن تبریز ـ. میانه ادامه راه‌آهن تهران ـ. میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد.

این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
 
انتهای پیام/ی
 

زیرسازی محدوده خط آهن میانه تا بستان آباد

برچسب ها: حمل و نقل ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار