واکسیناسیون 101 هزار راس گوسفند و بز در استان علیه بیماری PPR

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی اداره کل دامپزشکی استان سمنان گفت: از ابتدای امسال تا ۱۵ مرداد ماه تعداد 101 هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری PPRواکسینه شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  مهدی اصغری  رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی اداره کل دامپزشکی استان سمنان گفت: بیماری PPRویروسی و به شدت قابل انتقال بین جمعیت نشخوار کنندگان کوچک و مشترک بین حیات وحش و جمعیت دامی اهلی می باشد و راه عمده انتقال آن به وسیله تردد دام آلوده  است.

وی علائم بیماریPPR را شامل اسهال، تلفات ، تب، جراحات دهانی و ترشحات چشم و بینی و اختلال تنفسی ذکر نموده و اقدامات اداره کل دامپزشکی را شامل واکسیناسیون جمعیت مناطق پر خطر و پر تردد و کانون های سنوات گذشته و مراتع مشترک با حیات وحش نام برد و همچنین ضد عفونی آبشخور ها ،مراقبت فعال بیماری ، بررسی و بازدید و نمونه گیری از کانون ها از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی استان است.

اصغری افزود: واکسیناسیون مهمترین راه پیشگیری از انتقال بیماری می باشد و هدف از واکسیناسیون جلوگیری از انتشارو انتقال بیماری در جمعیت دام اهلی و جمعیت حیات وحش به خصوص در مراتع مشترک است.

 رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی اداره کل دامپزشکی استان از دامداران که در مراتع مشترک با حیات وحش مستقر هستند درخواست نمودند نسبت به واکسیناسیون دام های خود اقدام نمایند و در صورت مشاهده علائم فوق مراتب را سریعاً به اداره دامپزشکی شهرستان و یا سامانه اطلاع رسانی 1512 اداره کل دامپزشکی استان سمنان گزارش نمایند.

انتهای پیام / گ

واکسیناسیون مهمترین راه پیشگیری از انتقال بیماری می باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.