۶۸ دقیقه آمار خاموشی برق اردکان در سال

رئیس اداره برق شهرستان اردکان گفت: ۶۸دقیقه خاموشی در اردکان با میزان خاموشی در فرانسه مطابقت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ناصر میر فخرالدین رئیس اداره برق شهرستان اردکان گفت: ۶۸دقیقه خاموشی در اردکان با میزان خاموشی در فرانسه مطابقت دارد، فرانسه در اروپا جایگاه هفتم پایداری شبکه را دارد که نشان دهنده این است که صنعت برق ایران در جهان حرفی برای گفتن دارد.

میر فخرالدین افزود: یکی از پارمتر‌های بسیار مهم در صنعت برق بحث پایداری شبکه است این پارامتر، عددی استاندارد است که کل جهان براساس همین عدد آمار خود را ارائه می‌دهند که بر اساس آن مشخص می‌شود که به ازای هر مشترک در سال چقدر خاموشی در شبکه رخ داده است.

رئیس اداره برق شهرستان اردکان گفت: در استان یزد این عدد به ازاری هر مشترک ۸۲ دقیقه است یعنی هر مشترک در سال ۸۲ دقیقه خاموشی را تجربه کرده است این عدد که در استاندارد‌های بین المللی نیز قابل قبول است درمقایسه با کشور‌های اروپایی آمار قابل توجهی را ارائه می‌دهد، برای مثال دانمارک و آلمان که بالاترین پایداری شبکه را دارند در سال ۲۲ دقیقه خاموشی دارند که این آمار در کل ایران ۸۰ دقیقه و در اردکان آمار خاموشی به ۶۸ دقیقه در سال می‌رسد.

وی در خصوص نرخ فروش برق در اردکان گفت: در مقایسه با اتحادیه اروپا هرچقدر شبکه برق پایدار‌تر باشد نرخ فروش برق گران‌تر استع یعنی آلمان و دانمارک که برق پایدارتری نسبت به دیگر کشور‌ها دارند نرخ انرژی خود را گرانتر از دیگر کشور‌ها به مردم می‌فروشند.

میر فخرالدین عنوان داشت: پایداری شبکه در اروپا با میزان فروش نرخ آن برابری دارد برای مثال آلمان برق خود را ۲۹ سنت، فرانسه ۱۶ سنت به فروش می‌رسانند درحالی که این نرخ در ایران ۲ سنت است  میانگین فروش برق در اردکان ۷۲ تومان و ۹ ریال است.

وی گفت: در اردکان ۲ نیروگاه ۲۰ مگاواتی از بخش خصوصی احداث شده است که اداره برق اردکان هر کیلو وات برق را ۹۹ تومان خریداری می‌کند و با احتساب پول گازی که باید به این نیروگاه پرداخت می‌شود هر کیلو وات برق برای اداره برق کیلو واتی ۱۲۵ تومان می‌شود که در مقایسه با ۷۲ تومان نرخ فروش برق به شهروندان، قابل مقایسه نیست.

میرفخرالدینی تاکید کرد: برای تامین برق در شهرستان دستگاه‌های مختلف دخیل هستند که به صورت زنجیره‌ای بهم متصل شده اندبرق از نیروگاه برق تولید، با استفاده از خطوط برق به ورودی شهر انتقال و در شبکه توزیع برق به مردم ارائه می شود، اما همیشه نوک پیکان اتهامات به سوی اداره برق که توزیع کننده برق است، گرفته می شود در حالی که اگر در هر کدام از شبکه‌ها مشکلی ایجاد شود در توزیع برق مشکل رخ می‌دهد.

وی درخصوص تولید برق در نیروگاه خورشیدی عنوان کرد: ۳ نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در اردکان وجود دارد که دو نیروگاه در مرحله‌ی اجرا است و یکی در حال بهره برداری است در بحث خانگی این شرایط وجود دارد که مردم می‌توانند تا سقف انشعابی که دارند ۵ کیلو وات سیبل خورشیدی نصب کنند و انرژی تولیدی را به شبکه‌ی ما تحویل بدهند.

میرفخرالدینی گفت: این طرح در واقع سرمایه گذاری در تولید کشور است که هیچ ارتباطی با مصرف خانگی مردم ندارد و مشترکینی که این سیبل‌ها را در خانه خود نصب می‌کنند می توانند برق خود را کیلوواتی ۸۰۰ تومان به اداره برق بفروشند، همچنین در ابتدای کار قراردادی بین اداره برق و مشترکین بسته می‌شود که طبق آن اداره برق موظف می‌شود تا ۲۰ سال آینده برق تولیدی این خانه را خریداری کند که تقریبا سالی ۵ الی ۶ میلیون به صورت تضمینی برای مشترکین سود آوری می‌کند.

انتهای پیام/ی

برابری نرخ خاموشی برق اردکان با کشور فرانسه

برچسب ها: برق ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار