گزارش مکتوب؛

منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی عامل ایجاد اکوسیستم نوآوری و فناوری منطقه درآذربایجان شرقی

جانشین مدیریت منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز،گفت: منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی به عنوان عامل ایجاد اکوسیستم نوآوری و فناوری منطقه درآذربایجان شرقی معرفی شده است.

منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی به عنوان عامل ایجاد اکوسیستم نوآوری و فناوری منطقهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛«اکبر فرزین مقدم» جانشین مدیریت منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز،منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی به عنوان عامل ایجاد اکوسیستم نوآوری و فناوری منطقه معرفی شده و بر اساس اهدافی که شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری کشور تعیین کرده است در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند.

وی در خصوص وجه‌تسمیه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی توضیح داد: ربع رشیدی به‌عنوان قدیمی‌ترین شهرک دانشگاهی ایران (دانشگاه کارآفرین)، الگویی بی‌نظیر از نظام مدیریتی همه‌جانبه و بزرگ‌ترین مجموعه علمی، آموزشی و فرهنگی در قرن 8 هجری قمری بود و به همین دلیل این نام انتخاب شده است.

وی به ضرورت تأسیس و راه‌اندازی منطقه ویژه علم و فناوری اشاره کرد و افزود: زیرساخت لازم برای توسعه اقتصاد دانش محور، ایجاد انگیزش در صنایع برای حرکت به سمت فناوری نوین کسب‌وکار با ارزش افزوده بالا، هماهنگی مراکز علمی و دانشگاهی برای حرکت در جهت ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین، بستری پویا برای ایجاد، توسعه و هماهنگی مراکز علمی و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله علل تأسیس این منطقه است.

فرزین مقدم بیان کرد: در جهت کمک به بهبود فضای کسب‌وکار دانش‌بنیان استان از جمله اقدامات این منطقه ویژه علم و فناوری برگزاری نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی است که همه صاحبان ایده، نوآوران، فناوران و نیز شرکت‌ها و مؤسسات تولیدکننده کالاها و خدمات دانش‌بنیان در سراسر کشور می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی گفت: ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی که در چهار بخش ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری‌سازی فناوری، فروش محصولات دانش‌بنیان، نیازمندی‌های فناورانه است 10 تا 14 آبان امسال در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می‌شود.

فرزین مقدم افزود: علاقه‌مندان برای ثبت نام در این نمایشگاه و آگاهی از ضوابط و شرایط حضور در رویدادها از 25 تا 30 مرداد 97 می‌توانند به آدرس اینترنتیwww.rinotex.ir مراجعه کنند.

جانشین مدیریت منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی بیان کرد: تجاری‌سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه‌ی علم تا فناوری و فناوری تا کسب‌وکار، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه و طرح‌ها و ایده‌های دانش‌محور، معرفی توانمندی‌های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آن‌ها، گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، ایجاد فضای مناسب کسب‌وکار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، جذب سرمایه‌گذاری (داخلی و خارجی) برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان، افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان اهداف ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی است.

فرزین مقدم ادامه داد: این نمایشگاه در زون‌ها و بخش‌های تخصصینوآوری و فناوری‌های انرژی، نوآوری و فناوری‌های صنایع نساجی و پوشاک، نوآوری و فناوری‌های کشاورزی و زیستی، نوآوری و فناوری‌های نفت، گاز و پتروشیمی، نوآوری و فناوری‌های آب، نوآوری و فناوری‌های مهندسی پزشکی، علوم شناختی و همگرا، نوآوری و فناوری‌های نانو، نوآوری و فناوری‌های ارتباطات، الکترونیک و میکروالکترونیک، نوآوری و فناوری‌های صنایع خودرو، قطعه‌سازی و ماشین‌سازی، نوآوری و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، نوآوری و فناوری‌های صنایع غذایی، داروئی، بهداشتی و آرایشی، نوآوری و فناوری‌های مواد پیشرفته، کامپوزیت، مصالح ساختمانی و راه‌سازی، نوآوری و فناوری‌های نرم و هویت‌ساز (صنایع فرهنگی و خلاق)، فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: مهلت ثبت نام در این نمایشگاه از 25 تیر تا 30 مرداد است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره33306285-041 تماس حاصل کنند.

فرزین مقدم گفت: تبریز، ولیعصر، فلکه همافر، ساختمان برنامه بودجه، طبقه همکف منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی آدرس دبیرخانه این نمایشگاه است و راه ارتباطی دیگر نیز RINOTEX.TABRIZ@GMAIL.COMاست.

انتهای پیام/

ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین، بستری پویا برای  توسعه و هماهنگی مراکز علمی و فناوری دراستان

برچسب ها: اشتغال ، فناوری نوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.