گونه‌ای جدیدی از ماموت در سیبری کشف شد +عکس

لاشه یک ماموت در سیبری کشف شده است که می‌تواند شواهدی از وجود گونه جدیدی از مینی ماموت‌ها را به اثبات برساند.

گونه‌ای جدیدی از ماموت در سیبری کشف شد +عکس ////به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ باستان شناسان با کشف لاشه 50000 ساله یک ماموت در جزیره کتلنی واقع در سیبری به دنبال اثبات وجود گونه‌ای جدید از ماموت‌ها هستند.

برخی از دانشمندان معتقدند با وجود از دست رفتن شکل طبیعی حیوان در مرور زمان، رنگ‌آمیزی و ویژگی‌های جسمی این لاشه می‌تواند بیانگر گونه‌ای از مینی ماموت‌ها باشد که تاکنون کشف نشده‌اند و احتمالا در آخرین دوره عصر یخبندان زندگی می‌کرده‌اند.

حداکثر ارتفاع مینی ماموت‌های بالغ 2.1 متر بود درحالی که ارتفاع نرمال ماموت‌های معمولی به 4.8 متر می رسد. تاکنون چندین لاشه باستانی در جزیره کتلنی کشف شده است. جزر و مد دریا در این جزیره باعث شسته شدن شن و ماسه منجمد روی لاشه‌های چندین هزار ساله است.

با اینکه برخی از محققان باتوجه به اندازه لاشه کشف شده آن را ماموت نابالغ می‌دانند ولی رییس مرکز باستان‌شناسی سیبری آن را مامومتی بالغ دانسته است. وی همچنین افزود: رنگ موهای این لاشه نمایانگر عدم مشاهده چنین گونه‌ای از ماموت‌ها تا این لحظه است. تصاویر خیره‌کننده از این موجود نشان می‌دهد تنها یکی از عاج‌های حیوان شکسته و دیگری کاملا سالم است.

در اکتشافات قبلی در این منطقه و سایر مناطق سیبری تکه‌های از لاشه‌های مینی ماموت‌ها پیدا شده بود ولی این اولین بار است که یک لاشه کامل از این موجود کشف می‌شود. با این کشف باستانی جدید دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که احتمالا بین 50000 تا 22000 سال پیش گونه‌ای جدید از مینی ماموت‌ها در نزدیکی قطب شمال به وجود آمده‌اند.

نکته جالب در مورد جزیره کتلنی کاربرد امروزه آن است که به عنوان یکی از پایگاه‌های توسعه و آزمایش طرح‌های نظامی ولادیمیر پوتین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گونه‌ای جدیدی از ماموت در سیبری کشف شد +عکس ////


بیشتر بخوانید: کشف فسیل ۸ میلیون ساله یک ماموت ۱۰ تنی+ تصاویر


انتهای پیام/

مینی ماموتی که تاکنون رویت نشده بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار