مجالس عزاداری و نخل برداری مردم یزد ریشه در اعتقادات دارد

مدیر کل صدا وسیمای مرکزیزد گفت: عزاداری پر شورمردم یزد و برپایی مجالس عزاداری و نخل برداری ریشه در اعتقادات مردم دارد که برگرفته از فرهنگ عاشورا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  امیر احمد پهلوانیان مدیر کل صدا وسیمای مرکز یزد در جمع اعضای مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با اشاره به تعداد بیشمار حسینیه و تکایا در استان یزد گفت: یزد به جهت داشتن اماکن زیاد منسوب به امام حسین و برپایی مجالس عزاداری به حسینیه ایران لقب گرفته است.

پهلوانیان افزود: عزاداری پر شورمردم یزد و برپایی مجالس عزاداری و نخل برداری ریشه در اعتقادات مردم دارد که برگرفته از فرهنگ عاشورا است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌های عزاداری مردم استان یزد به مدت ۵ هزار دقیقه در سال گذشته از شبکه‌های سراسری و ملی پخش شده است.

منافی مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های این مجمع در سطح جهان گفت: این مجمع در چهار عرصه راهبرد خود را اجرا می‌کند.

منافی افزود:شناسایی نخبگان منابر شیعه، شیعیان، نخبگان سایر ادیان و مذاهب از جمله راهبرد‌های این مجمع است که تاکنون هزار نفر از نخبگان منابر شیبعه شناسایی شده اند.

در این دیدار بر آمادگی پوشش رسانه‌ای مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی در استان یزد تاکید شد.

انتهای پیام/ی

مجالس  نخل برداری مردم یزد  ریشه در اعتقادات و برگرفته از فرهنگ عاشورا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار