افشای آزمایش هسته‌ای مخفیانه اسرائیل در سال ۱۳۵۸

داده‌های جدید محققان نشان می‌دهد اشعه نوری که ۳۹ سال پیش توسط یکی از ماهواره‌های آمریکا برروی زمین مشاهده شد، در واقع، آزمایش هسته‌ای اسرائیل بوده است.

افشای آزمایش هسته‌ای مخفیانه رژیم صهیونیستی؛ آیا سازمان ملل موضوع را بررسی می‌کند؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس‌نیوز، گروهی از پژوهشگران بین‌المللی شواهد جدیدی از آزمایش هسته‌ای رژیم صهیونیستی کشف کرده‌اند.

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، تحلیل داده‌های کشف شده از رادیواکتیو موجود در غدد تیروئید گوسفندهای استرالیایی نشان می‌دهد که نور مرموزی که 39 سال پیش در یک جزیره دورافتاده در اقیانوس هند مشاهده شده بود، در واقع، انفجار بمب اتمی اسرائیل بوده است.

نزدیک به 39 سال پیش یعنی در 22 سپتامبر سال 1979 (31 شهریور 1358) ماهواره «وِلا» آمریکا  هنگام چرخش به دور زمین روشنایی مرموزی را برروی جزایر «ماریون و پرنس ادوارد» واقع در جنوب اقیانوس هند مابین آفریقا و قطب جنوب دریافت کرد. این واقعه هم‌اکنون به «حادثه ولا» (Vela Incident) مشهور است. از همان زمان، بسیاری بر این عقیده‌ بوده‌اند که این روشنایی نتیجه یک آزمایش هسته‌ای بوده و شایع‌ترین گمانه در این زمینه این بوده که رژیم صهیونیستی به کمک رژیم وقت آپارتاید آفریقای جنوبی آزمایش هسته‌ای انجام داده‌ است، اما برخی نیز بر این باور بودند که بر اثر برخورد یک شهاب‌سنگ به زمین چنین نوری تولید شده است.

افشای آزمایش هسته‌ای رژیم صهیونیستی؛ آیا سازمان ملل موضوع را بررسی می‌کند؟

گروهی از پژوهشگران بین‌المللی در همان زمان برای درستی ادعای آزمایش هسته‌ای، غدد تیروئید گوسفندان استرالیایی را مورد آزمایش قرار دادند. غدد تیروئید این گوسفندان به این دلیل تحت آزمایش قرار گرفت که چهار روز پس از «حادثه ولا» در منطقه‌ای نزدیک به حادثه در معرض بارش باران (اسیدی) قرار داشته‌اند. گوسفندان مبتلا در شهر ملبورن سلاخی می‌شدند و اندام تیروئید آنها برای تحقیق به آزمایشگاهی در آمریکا فرستاده می‌شد.

این پژوهشگران در آن زمان نتایج تحقیق خود را به دلایلی نامعلوم منتشر نکردند؛ اما اخیراً نتایج این مطالعات آزمایشگاهی با انتشار مقاله‌ای در مجله «علوم و امنیت جهانی» به قلم «کریستوفر رایت» از اعضای «آکادمی نیروی دفاعی استرالیا» و «لارس-اریک دو گیر» از «آژانس تحقیقاتی و دفاعی سوئد» منتشر شده‌ است.

در مقدمه این گزارش آمده است: «این مقاله تجزیه و تحلیل تازه‌ای را از داده‌های رادیوکلئید و هیدروکاستیک ارائه می‌دهد و پشتوانه محکم علمی در اختیار ما قرار می‌دهد که نشان می‌دهد حادثه وِلا نتیجه انفجار هسته‌ای بوده است»

در بخش پایانی این گزارش نیز نوشته شده است: بر پایه داده‌های جدیدِ به‌دست آمده و همچنین مقالات و نامه‌های محرمانه، این مقاله چنین نتیجه‌گیری می‌کند که غلظت «ید131» کشف‌شده در غده تیروئید برخی گوسفندان استرالیایی نشان‌دهنده وجود تشعشات فراوان رادیواکتیو در جو بوده است.

افشای آزمایش هسته‌ای رژیم صهیونیستی؛ آیا سازمان ملل موضوع را بررسی می‌کند؟

پروفسور «نیک ویلسون» استاد «دانشگاه اوتاگو» در شهر ولینگتون، پایتخت نیوزلند، می‌گوید: انتشار این مقاله نور تازه‌ای بر «حادثه ولا» می‌اندازد و شواهد علمی و محکم بیشتری برای دفاع از این نظریه ارائه می‌‎دهد که حادثه ولا یک آزمایش هسته‌ای غیرقانونی بوده و به احتمال قریب به یقین از سوی اسرائیل و با همکاری رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی انجام شده است.

ویلسون که خود عضو «انجمن پزشکی جلوگیری از جنگ استرالیا» است، در ادامه  تأکید می‌کند «این آزمایش هسته‌ای نقض آشکار "پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای" است و از رژیم صهیونیستی خواسته تا در این باره توضیح دهد و همچنین خواستار تحقیقات سازمان ملل در این زمینه شده است.

«لتونارد ویس» استاد دانشگاه استنفورد و کارشناس سلاحهای هسته‌ای آمریکا، نیز تأکید می‌کند: یافته‌‌های مهم  و جدید در مقاله «کریستوفر رایت» و «لارس-اریک دو گیر» تقریبا تمام شک و تردیدها را برطرف می‌کند که حادثه وِلا انفجار یک بمب اتمی بوده و در آن زمان تنها اسرائیل دارای توانایی فنی و انگیزه سیاسی برای انجام چنین آزمایش مخفیانه‌ای بوده است.

رژیم صهیونیستی از بدو تاسیس در سال 1948، سیاست ابهام هسته‌ای را در پیش گرفته و درحالیکه برخورداری از بمب اتم را تایید نکرده، عدم برخورداری از چنین تسلیحاتی را نیز تکذیب نکرده است.

انتهای پیام/

افشای آزمایش هسته‌ای غیرقانونی رژیم صهیونیستی در 39 سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
اون شهاب سنگ بوده عزیزان ...! شهاب سنگ ...! 2 اردیبهشت سال 1400 میفهمید اسراییل هیچ بمب اتمی نداشته ...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
ایشالا که ظلم تو سرتاسر دنیا ریشه کن بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
نفرین بر این ال سعود
Germany
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
اسراییل نقطه ای است که در نقشه جهان اندازه نوک مداد است ۷۰٪ از خاک آن کویر است بابا چرا تعطیل نمی کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
با سلام. آقا یک موضوع آب و هوایی هست که به نظرم مسئولین و کارشناسان باید بررسی کنند و آن این است که در شهر ما بعد از 31 تیر ماه و تقریبا تا 40 روز بعد ، زمان غروب خورشید در حداکثر زمان غروب خود غروب نمود. یعنی در شهر ما خورشید در 31 تیر ماه در ساعت 9و 7دقیقه غروب می کرد و در حدود تا 40 روز بعد هم تقریبا در همین زمان غروب کرد این در حالی است که باید از آن تاریخ به نعد زمان غروب خورشید کمتر شود ولی این گونه نبود . و در ضمن در 15 روز بعد از این 40 روز زمان غروب خورشید به یک باره به صورت نا موزون بیش از 30 دقیقه کوتاه تر شده است و هر دوی این کندی و سرعت تغییر غیر عادی است. به نظر هر چند گفته های من ممکن است به احتمال زیاد چندان نگران کننده نباشد اما باید احتمالات را در نظر گرفت و مسئولین و کارشناسان باید بررسی کنند و آن این است که در سالهای پیش رو با خشکسالی و یا سایر موارد ممکن است مواجه شویم و باید برای جلوگیری ازقحطی، گندم و حبوبات را برای چند سال ذخیره داشته باشیم. این اوضاع طبیعی نیست
United States of America
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
اصلاحیه: به جای 31 تیر منظورم 31 خرداد بوده است. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
اینک آخرالزمان
۲۲:۰۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
در تورات ، انجیل و هم قرآن به نابودی حتمی اسراییل در سال 2022 به صراحت اشاره شده است.
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۱۹:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
اگه ما هم بمب اتم داشتیم کسی جرات نداشت تهدید کنه اقتصاد بهم بریزه بمب اتم باید باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
ما دین و ایمان داریم.بمب اتم نسل ها رو دچار زجر و عذاب میکنه.چطور دلتون میاد یک نوزاد تا سن جوانی دچار سرطان باشه بخاطر بمب اتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
امروز حرف نخست وزیر اسرائیل (مظلوم نمایی این خون آشام )به جامعه جهانی این است که ایران علنا حدود ۶میلیون یهودی را تهدید به نابودی می کند . درحالیکه همه می دانیم اصلا اینجوری نبست وحرف ما نابودی رژیم صهیونیستی است ونه مردم اسرائیل.
پس باید دردنیای سیاست هوشیارانه تر کارکنیم تا جامعه جهانی حرفهای مسئولان بی وجدان رژیم صهیونیستی را قبول نکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
البته مردمش هم در ظلم حاکمانشون شریکند و درزمینهایی که با آواره کردن زن و بچه های فلسطینیان و به زور اسلحه خانه های آنها رو خراب میکنند، ساخت و ساز میکنند و ساکن میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
مردم اسراییل ...؟ خودت میفهمی چی میگی ...؟ مردم ...؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
یه روزی میشه که بجای سازمان ملل،خودمون کامل ادبشون میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
یه روزی میشه که بجای سازمان ملل،خودمون کامل ادبشون میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
وضعيت خودرو سازا رو بررسي کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
انشالله مشکلات به خوبی و بررسی حل بشه
آخرین اخبار