احداث شهربازی در خرمشهر با ۷ میلیون جاذبه سفر

شهردار خرمشهر گفت:احداث شهربازی در خرمشهر هفت میلیون جاذبه سفر دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ داوود دارابی پیش از ظهر امروز در مراسمی که برای تجلیل از خبرنگاران به مناسبت هفته خبرنگار در شهرداری خرمشهر برگزار شده بود، اظهار کرد: برای احداث شهربازی به دنبال سرمایه گذاری کلان برای احداث فضایی مناسب و در حد مطلوب هستیم و با توجه به جمعیت مردم منطقه و حضور گردشگران برآورد شده است که احداث شهربازی در خرمشهر هفت میلیون جاذبه سفر دارد.

وی، علت احداث نشدن شهربازی را ورود نکردن سرمایه گذار قوی دانست و افزود: هدف احداث شهربازی با تجهیزاتی به روز و گران قیمت است و مجموعه شهرداری با نصب تجهیزات ابتدایی و ارزان قیمت برای شهربازی مخالف است و تا کنون موفق به متقاعد کردن سرمایه گذار به حجم جاذبه سفر شهربازی نشده است.

شهردار خرمشهر در ادامه از آغاز به کار ۵۰ میلیارد پروژه از محل ۱۰۰ میلیارد اعتبارات اختصاصی سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد و افزود: ۲۰ میلیارد پروژه دیگر نیز در دست بررسی و آماده برای مناقصه است.

وی همچنین از اعلام فراخوان پروژه احداث پل سوم خرمشهر خبر داد و گفت: ۱۷۰ میلیارد تومان برای پروژه پل سوم خرمشهر به فراخوان گذاشته و اسناد آن نیز به فروش رفته است.

اعلام فراخوان پروژه پل منیخ به ارزش ریالی ۹۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر پروژه‌ای بود که بنا به گفته شهردار خرمشهر با اعلام پیمانکار، اجرایی می‌شود.

دارابی به اجرای ۱۴۷ میلیارد تومان پروژه از محل تملک دارایی در خرمشهر نیز اشاره و اظهار کرد: ۱۱۷ میلیارد تومان پروژه از محل تملک دارایی در مرحله تجهیز کارگاه یا فعالیت هستند و ۳۰ میلیارد تومان پروژه نیز در بحث ساحل سازی و محلات از همین محل تامین اعتبار، در حال اجراست.

وی همچنین از صرف هزینه ۳۰ میلیارد تومانی در ۶ ماه اخیر برای بحث پرداخت مطالبات و بدهی‌ها نیز خبر داد.

شهردار خرمشهر در ادامه به بحث پارک‌ها پرداخت و گفت:: بحث امنیت پارک‌های خرمشهر در شورای تامین این شهرستان بررسی شده است و آنچه به شهرداری به عنوان وظیفه محول شده است تامین روشنایی است، اما بحث جذاب کردن پارک‌ها برای استفاده حداکثری شهروندان و نصب موانع برای ممانعت از ورود موتور سیکلت‌ها به پارک‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

دارابی همچنین روند پیشرویی پروژه ساحل سازی خرمشهر را ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: ساحل سازی به طول ۸۰۰ متر تعریف شده است و بحث مهار آب و خاک و زیر ساخت‌ها انجام شده استو پیشرفت ۴۰ درصدی دارد.

وی افزود: مشکلی که برای اجرای پروژه وجود دارد اوراق مشارکت چهار ساله بود که با توجه به تورم به فروش ۴۰ درصد زیر قیمت می‌انجامید که طی سفر به تهران و دیدار با نوبخت به همرتهن نماینده خرمشهر مدت اوراق به دو سال کاهش یافت و مشکل مرتفع شد.

اجرا پروژه کشتارگاه صنعتی خرمشهر دیگر پروژه‌ای است که مشمول زمان شده است، شهردار خرمشهر به این پروژه نیز اشاره و بیان کرد: کشتارگاه صنعتی خرمشهر به بهترین کشتارگاه استان تبدیل می‌شود و صدور گواهینامه‌های آن در سطح نیوزلند است که در حال حاضر چک لیست نهایی خود را طی می‌کند و کار‌های بسیاری برای پایان طرح باقی نمانده است.

وی در بحث فضای سبز و شوری آب نیز اظهار کرد: برای شوری آب در حال حاضر ازمنبع آب شیرین و با تانکر آبرسانی آبیاری می‌شود، اما جایگزینی گونه‌های آفتاب دوست و شوری پسند به جای چمن هم در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ف

 ۷ میلیون جاذبه سفر با احداث شهربازی در خرمشهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.