تولید علم و تربیت جوانان تراز انقلاب اسلامی مهمترین اهداف بسیج دانشجویی

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: تولید علم و تربیت جوانان تراز انقلاب اسلامی مهمترین اهداف بسیج دانشجویی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین ؛ نیک‌روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: از آن‌جایی‌که دانشگاه مبدا تحولات بسیاری عظیمی است و در درون خود جوانانی توان‌مندی دارد، نتیجه شناخت، سامان‌دهی و برنامه‌ریزی برای هدایت این ظرفیت عظیم، تربیت همان جوان طراز انقلاب اسلامی و مورد تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: علی‌رغم همه موفقیت‌های غیرقابل انکار در چهاردهه حاکمیت نظام اسلامی، فشار‌های اقتصادی سال‌های اخیر کام مردم را تلخ کرده و دلیل آن هم نبود کسانی است که وابستگی به‌غرب و شرق ندارند.

وی افزود: تربیت نیروی توامند و متکی به توان داخلی و بدون وابسته به تئوری‌های منسوخ شده در حوزه اقتصاد غرب، به‌عهده دانشگاه است و بسیج دانشجویی فعال در دانشگاه ماموریتش بسترسازی وفرهنگ‌سازی تربیت این‌گونه جوانان است.

نیک‌روش اضافه کرد: تربیت نیرویی که بتواند در این مقطع حساس در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با ارائه راه‌کار مشکلات انقلاب و مردم را حل کند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: از وظایف مهم بسیج دانشجویی در استان‌ها پیگیری مسائل و مشکلات بومی با برنامه‌ریزی و یافتن راه‌حل‌های علمی است.

حجت‌الاسلام مرتضوی مسئول دفاتر نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌های استان هم در این مراسم گفت: واژه‌هایی که حضرت امام خمینی (ره) در رسای بسیج به‌کار برده است در هیچ قشری نمی‌بینیم واژه‌هایی مانند بسیج لشکر مخلص خداست.

سرهنگ برزگر جانشین سپاه صاحب‌الامر استان قزوین هم با بیان اینکه حضرت امام (ره) بعد از پیروزی انقلاب دستور تشکیل ۱۶ نهاد را دادند گفت: یکی از این نهاد‌ها سازما بسیج است و بسیج دانشجویی به‌عنوان قشری تخصصی از این سازمان به‌دستور مستقیم حضرت امام تشکیل شده است.

وی افزود: مهمترین اهداف بسیج دانشجویی ارائه خدمات عمومی، برگزاری اردو‌های جهاد دانشگاهی و راهیان نور و تشکیل هسته‌های علمی_پژوهشی در دانشگاه است.

در پایان این مراسم از خدمات مهدی برزگر مسئول سابق بسیج دانشجویی استان قدردانی و سید عباس کاظمی به‌عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی استان منصوب شد.
انتهای پیام/.

 شناسایی و حل مشکلات بومی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار