سومین پژوهشکده هواشناسی آب و کشاورزی کشور در ایلام راه اندازی می شود

مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: برای احداث پژوهشکده هواشناسی آب و کشاورزی کشور در ایلام، یکصد میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سلام امینی نماینده مردم شهرستان های ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، ملکشاهی و مهران در دیدار با کارکنان اداره کل هواشناسی استان، با اشاره ظرفیت های عظیم کشاورزی در استان گفت: باید با پیش بینی دقیق هواشناسی و کار کارشناسی زمینه را برای توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال در استان فراهم کنیم.

شیخ الملوکی مدیرکل هواشناسی استان هم با اشاره به اینکه سومین پژوهشکده هواشناسی آب و کشاورزی کشور در ایلام احداث می شود، گفت: برای احداث این پژوهشکده در زمینی به مساحت 16 هزار مترمربع، اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال نیاز است.

وی در ادامه از ایجاد سامانه اطلاعات کشاورزی برای مدیریت کشت های مختلف در استان خبر داد و افزود: بیش از 5 هزار کشاورز ایلامی در این سامانه ثبت نام شده اند تا بروزترین اطلاعات هواشناسی مناطق مختلف استان در زمان کشت تا برداشت برای آنان ارسال شود.

مدیرکل هواشناسی استان با بیان اینکه قدیمی ترین اطلاعات هواشناسی استان به 32 سال پیش بر می گردد، گفت: در حال حاضر 10 ایستگاه سینوپتیک هواشناسی در شهرستان های استان و دو ایستگاه جاده ای در تونل آزادی و گردنه قلاجه فعال است.

انتهای پیام/ب

راه اندازی سومین پژوهشکده هواشناسی آب و کشاورزی کشور در ایلام

برچسب ها: اخبار مجلس ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.