روایت کودکان فلسطینی از تحقیر و آزار فیزیکی و روانی در اسارتگاه‌های اسرائیل

بررسی‌ گروه‌های حامی حقوق کودکان فلسطینی نشان می‌دهد بیشتر این کودکان که در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی اسیر بوده‌اند، مورد آزار جسمی و روانی قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ینی شفق، نتایج بررسی های گروه های حامی حقوق کودکان فلسطینی نشان داده است بیشتر کودکانی فلسطینی که توسطه نیروهای رژیم صهیونیستی بازداشت شده و یا تجربه اسارت در بازداشتگاه های این رژیم را داشته اند، مورد آزار و اذیت جسمی و روانی قرار گرفته اند.

خالد عثمان، رئیس دفتر حقوقی حمایت از کودکان فلسطینی گفت: حدود 90 درصد از کودکان فلسطینی بازداشت شده بوسیله نیروهای رژیم صهیونیستی تحت آزار و تحقیر کلامی قرار گرفته اند. همچنین از این رقم، حدود 80 درصد پس از برهنه شدن، بازجویی بدنی شده اند و بیش از 30 درصد نیز مورد آزار و اذیت فیزیکی قرار گرفته اند.

روایت کودکان فلسطینی از تحقیر و آزار فیزیکی در اسارتگاه‌های رژیم صهیونیستی

به گفته مسئول این گروه حقوقی، کودکان کمتر از 5 سال فلسطینی، صرفه نظر از این واقعیت که  تسلطی بر زبان عبری ندارند، اغلب مجبور به امضای اسنادی هستند که به این زبان [عبری] نوشته شده اند. همچنین آنها همواره در غیاب والدین یا وکلای خود بازجویی می شوند. کودکان فلسطین به ندرت در کنار والدینشان بازداشت می شوند و آنهایی که خردسال هستند در اظهارات خود اعلام کردند سربازان رژیم صهیونیستی چشمانشان را می بستند و با لگد و سیلی آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دادند.

«مروان شرابتی» یک نوجوان 13 ساله فلسطینی است که از زمان یورش صهیونیست ها به خانه شان و بازداشت او و اعضای خانواده اش، از ترومای روانی [بحران روحی] رنج می برد.

او در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: «تقریبا چهار ماه پیش بود که سربازان اسرائیلی اواسط شب به خانه ما یورش و من و پدرم را دستگیر کردند».

آنها مروان را متهم به پرتاب سنگ به سوی سربازان صهیونیستی کردند و در ساعات پایانی شب تصمیم گرفتند او را بازداشت کنند.

این نوجوان فلسطینی در ادامه گفت: «من به آنها گفتم هیچ سنگی پرتاب نکرده ام، آنها اهمیتی به ما ندادند. من واقعا این کار را نکرده بودم و به نظرم توطئه همسایه‌های صهیونیستی که در مجاورت ما زندگی می کردند، بود».

مروان یکی از 5 کودک مفید شرابتی، پدر 47 ساله خانواده است. خانه آنها در شهر قدیمی حبرون در جنوب کرانه باختری، جایی که 500 خانواده صهیونیست تحت محافظت و حمایت سربازان اسرائیلی زندگی می کنند، قرار دارد. این شهر به  خاطر فضای پر تنش و حضور سنگین نیروهای اسرائیلی و مهاجران یهودی معروف است.

وی افزود: «من فریاد زدم و از پدرم خواستم اجازه ندهد مرا با خود ببرند اما آنها به پدرم هم حمله کردند و سپس مرا به داخل خودروی نظامی پرتاب کردند. آنها چشم هایم را بستند و به مدت یک ساعت مرا در خودرو نظامی نگه داشتند. در این مدت آنها مدام مرا آزار می دادند و توهین می کردند».

پدر مروان توضیح داد: پس از وقوع این حادثه مروان و برادر کوچکش حمید به بحران روحی و روانی مبتلا شده اند و اکثر مواقع به دلیل ترس باقی مانده در وجودشان، شب ادراری دارند. او اکثر شب ها در خواب گریه می کند و فریاد می زند. رویه درمان و بررسی علت اصلی مشکلات روحی او در این شهر برای ما ممکن نیست.

«غالب» یک نوجوان 16 ساله فلسطینی است که به اتهام پرتاب سنگ به نظامیان صهیونیست در نزدیکی شهر رام الله به مدت 3 ماه در بازداشتگاه های این رژیم اسیر بود.

او گفت: «آنها مرا دستگیر کردند و لباس هایم را درآورند. به مدت یک ساعت لخت ماندم. آنها حتی برای زمان طولانی به من آب و غذا ندادند. سربازان مدام مرا آزار می دادند و به من توهین می کردند. در طول این سه ماه واقعا وحشت زده بودم و فقط می خواستم به خانه باز گردم».

بر اساس گفته های پدر غالب، او نیز دچار زخم روانی ناشی از آزارهای صهیونیست هاست.

انجمن زندانیان فلسطینی در گزارش اخیر خود اعلام کرد از سال 2000 تا کنون سربازان رژیم صهیونیستی حدود 12 هزار کودک فلسطینی را در سرزمین های اشغالی بازداشت کرده اند. شمار کودکان فلسطینی که در سال 2018 در بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی اسیر هستند حدود 300 نفر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار