تاکید اردوغان و العبادی بر همبستگی ترکیه و عراق

رئیس‌جمهور ترکیه و نخست‌وزیر عراق در نشست خبری مشترک بر حمایت متقابل کشورهایشان از یکدیگر تاکید کردند.

اردوغان بر آمادگی ترکیه برای حمایت از عراق تاکید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر در خبری گزارش داد، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در آنکارا تاکید کرد ترکیه برای حمایت از عراق آمادگی دارد.

وی افزود: «در دیدار با العبادی بر اهمیت بازگشایی دومین گذرگاه مرزی بین عراق و ترکیه تاکید کردم. به هماهنگی با عراق در خصوص مبارزه با سازمان‌های تروریستی ادامه می‌دهیم».

اردوغان در ادامه گفت: «با عراق در زمینه مبارزه با تروریسم از جمله حزب کارگران کردستان (پ ک. ک) به تفاهم رسیدیم».

نخست وزیر عراق نیز در نشست خبری مشترک گفت: «در این دیدار درباره مسئله انتقال برق از ترکیه به عراق و سرمایه گذاری‌های ترکیه در عراق گفتگو کردیم».

وی افزود در این دیدار همچنین درباره گشایش کنسولگری ترکیه در شهر‌های عراق به ویژه بصره و موصل که تاثیر زیادی در تقویت همکاری‌های تجاری دو کشور و همچنین روابط سیاسی و اجتماعی خواهد داشت گفتگو شد.

عبادی همچنین گفت: عراق به جلوگیری از حمله هر سازمان تروریستی از خاک عراق به کشور‌های همسایه پایبند است. وی تاکید کرد: «ما از ترکیه در بحران داخلی کنونی اش حمایت می‌کنیم و این سفر برای تقویت همکاری بین دو کشور صورت گرفته است».

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۰۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
باید زودتر از اینها به اتحاد منطقه ای و همسایگانت فکر میکردی خیلی قبلتر باید به این نتیجه میرسیدی که آمریکا مخصوصاً ترامپ قابل اعتماد نیست همین حالا هم دیر نیست هر وقت ماهی را از آب بگیری تازه است به دامن متحدین منطقه ای"روسیه - چین - هند - عراق - پاکستان....خلاصه کریدور راه ابریشم یا طرح کمربند و جاده چین برگرد و تهدیدهای آمریکا را به فرصت تبدیل کن....
آخرین اخبار