ایزدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ماموریت سفرای واشنگتن تلاش برای انزوای ایران است

کارشناس مسائل آمریکا گفت:تمام سفرای واشنگتن در سایر کشورها وظیفه منزوی کردن ایران را به عهده دارند.

فواد ایزدی کاشناس مسائل آمریکا درگفت وگو با  خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ،در رابطه با  تلاش های آمریکا برای منصرف کردن اروپایی ها از مذاکره با تهران،گفت:پنج سال پیش زمانی که دولت آقای روحانی روی کار آمد، شرکت‌هایی که تحریم ها را دور میزدند تعطیل کردند.

وی ادامه داد: در آن زمان تصورشان براین بود که با آمریکا مذاکره می کنند و تحریم‌ها برداشته می شود، اما نه تنها تحریم‌های قبل از برجام برگشت بلکه تحریم‌های بعد از برجام هم اعمال شدند. بنابراین مسول بخشی از مشکلات فعلی ما هستیم که سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا را اشتباه متوجه شدیم.
کارشناس مسائل آمریکا خاطرشان کرد: نگاه سیاست خارجی ما نگاه آمریکا و اروپا محور بود و در این میان کشور‌های دیگر جدی گرفته نشده اند، در واقع کشور‌هایی مانند چین که در زمان تحریم  هم به ایران کمک کردند به طور دقیق و جدی مورد توجه قرار نگرفته اند.
ایزدی با اشاره به گفته‌های وودی جانسون سفیر آمریکا در لندن مبنی بر درخواست از انگلستان برای حمایت از تحریم‌ها علیه ایران گفت: این ماموریت تمام سفرای واشنگتن در کشور‌های دیگر است که تلاش کنند ارتباط دولت‌های و یا شرکت‌هایی که با ایران تعامل دارند را قطع کنند و در نهایت موضوع مهم این است که ما بتوانیم سیاست هایمان را  با توجه به شناختی که از این دولت ها داریم اعمال کنیم تا دچار خسارت و صدمه نشویم،چراکه به طور کلی سفرای آمریکا دست از تلاش برای اقناع دولت های اروپایی برای ترک گفت و گو با ایران بر نخواهند داشت. 

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاست خارجی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۸:۳۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
در بدنه دولت ضعف مدیریتی هست .
آخرین اخبار