رئیس دفتر استانی ستاد احیا دریاچه ارومیه خبر داد:

نمادی از وحوش جزایر دریاچه ارومیه ساخته می‌شود

رئیس دفتر استانی ستاد احیا دریاچه ارومیه گفت: نمادی از وحوش جزایر دریاچه ارومیه در پارک ملی این دریاچه ساخته می‌شود.

نمادی از وحوش جزایر دریاچه ارومیه در پارک ملی این دریاچه ساخته می‌شودفرهاد سرخوش رئیس دفتر استانی ستاد احیا دریاچه ارومیه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛با اشاره به خبر پرورش یوزپلنگ در جنوب دریاچه ارومیه گفت:در زمان پر آبی بیشتر آب های ورودی از جنوب استان وارد دریاچه ارومیه می شد که بعداز سالیان زیاد نگین فیروزه ای غرب ایران با بحران کم آبی دست و پنجه نرم کرد.

وی ادامه داد:با تلاش های صورت گرفته برای احیای دریاچه ارومیه ،متاسفانه به دلیل بالا آمدن کف دریاچه و شیب منفی بخشی از جنوب دریاچه ارومیه غیر قابل احیا است.

رئیس دفتر استانی ستاد احیا دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم این ستاد مبارزه با ریزگرد های  نمکی است ادامه داد:با دستور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان برای اینکه در آینده مشکل گرد و غبار، گریبان گیر مردم منطقه نشود گیاهان شورپسند و علف گیاهی در آن منطقه کاشته می شود تا به عنوان پارک ملی دریاچه ارومیه در جذب توریسم و گردشگر استفاده شود.

سرخوش بیان کرد:به دلیل اینکه مردم منطقه و گردشگران به جزایر دریاچه ارومیه دسترسی ندارد قرار بر این است که نمادی از وحوش این جزایر در پارک ملی دریاچه ارومیه درست شود تا عموم مردم از آن ها بازدید کنند.

وی با اشاره به پرورش یوزپلنگ  ،در پارک ملی دریاچه ارومیه افزود: قصد داریم با ایجاد زیرساخت ها و حصار کشی در بخشی از این پارک،پوزپلنگ پرورش داده شود.

رئیس دفتر استانی ستاد احیا دریاچه ارومیه بیان کرد:پرورش یوزپلنگ در این پارک از وظایف اداره کل حفاظت محیط زیست استان است که ستاد احیا فقط زیر ساخت های آن را فراهم می کند.

سرخوش افزود:در جهت احیا دریاچه ارومیه و تثبیت ریزگرد‌ها تا کنون بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

 

انتهای پیام/م

پرورش یوزپلنگ در پارک ملی دریاچه ارومیه

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.