شکایت چین به سازمان تجارت جهانی علیه اقدامات اقتصادی آمریکا

دولت چین اعلام کرد علیه اقدامات اقتصادی آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است.

شکایت چین علیه اقدامات وحشیانه اقتصادی آمریکا به سازمان تجارت جهانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین روز سه شنبه این هفته یک رویه مخصوص حل و فصل اختلافات سازمان تجارت جهانی را علیه اقدامات آمریکا درباره صفحات خورشیدی وارداتی و یارانه‌هایی که دولت آمریکا به انرژی‌های برگشت پذیر اختصاص داده فعال کرده است.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین امروز با اعلام این خبر گفت در حالی که اقدامات تجاری و گمرکی آمریکا به منافع تجاری چین به شدت آسیب وارد کرده است تصمیم چین برای توسل جستن به ساز و کار حل اختلافات سازمان تجارت جهانی، به عنوان سازمانی بین المللی که وظیفه نظارت بر اجرای قوانین بازرگانی درسطح جهان و تلاش برای حل و فصل اختلافات تجاری میان کشور‌های عضو را برعهده دارد، اقدامی ضروری برای حفاظت از حقوق و منافع مشروع چین بود.

آمریکا برای اینکه واردات صفحات خورشیدی از چین را کاهش دهد عوارض گمرکی آن‌ها را ۳۰ درصد افزایش داده است. از دیدگاه چین، این اقدامات آمریکا نقض آشکار توافقنامه مربوط به پادمان‌های سازمان تجارت جهانی است. این گونه اقدامات حفاظتی سو استفاده گر نه تنها به حقوق و منافع مشروع چین آسیب وارد می‌کند بلکه به حیثیت مقررات سازمان تجارت جهانی لطمه می‌زند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار