مخبر مطرح کرد؛

اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بنگاه‌محور/۱۰ هزار فرصت شغلی مستقیم تا پایان سال ایجاد می‌شود

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بنگاه‌محور در کشور خبر داد.

امضای تفاهم نامه ۳۴۰۰ میلیارد ریالی به منظور توانمندسازی اقتصادی و زیربنایی/ افتتاح ۲ طرح اشتغال‌زایی و توانمندسازیبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با تأکید بر عمده فعالیت این ستاد به منظور ایجاد کسب و کار، توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق محروم گفت: یکی از طرح‌های اشتغال‌زایی ما در کنار حمایت از کارآفرینان در طرح‌های اقتصادی بنگاه‌محور، فعالیت‌های اجتماع‌محور است، طرحی که در حال حاضر در بسیاری از استان‌های کشور اجرایی شده و تا پایان سال 10 هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد.

مخبر یکی دیگر از طرح‌های اشتغال‌زایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بنگاه‌محور ذکر کرد و ادامه داد: در این طرح سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی در طرح‌های تولیدی 31 استان در حال انجام است و پروژه‌ها در نهایت به خود مردم واگذار خواهد شد.

وی راهبرد اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را واگذاری امور به خود مردم عنوان کرد و افزود: بنابر توصیه‌ رهبری، مردمی کردن اقتصاد در دستورکار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است.

در راستای تحقق تدابیر رهبری در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و پی‌گیری اهداف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌ی محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و توسعه‌ی عدالت اجتماعی، در سفر امروز رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان فارس، بین این ستاد و استانداری فارس تفاهم‌نامه‌ همکاری امضا شد.

همچنین دو طرح‌ توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، شامل پروژه‌های لبن دوش دامک در شهرستان کوار و صنایع چوب و صنعت هیلو واقع در شهرک صنعتی شیراز با حضور استاندار و نماینده‌ی ولی فقیه در استان افتتاح شد.

براساس این تفاهم‌نامه که در جریان سفر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و استاندار فارس به امضا رسید، ستاد اجرایی فرمان امام در اجرای طرح‌های اقتصادی و زیربنایی تا مبلغ 3500 میلیارد ریال در استان مشارکت خواهد کرد. این اقدام، شامل طرح‌های توانمندسازی اقتصادی با رویکرد تولید و اشتغال با اعتباری معادل 2850 میلیارد ریال و اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی و حمایتی در استان فارس با مجموع اعتباری معادل 460 میلیارد ریال است. در این تفاهم‌نامه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هم‌چنین اجرا و تکمیل ده‌ها طرح‌ عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی و حمایتی در شهرستان کازرون را با مجموع اعتباری معادل 190 میلیارد ریال بر عهده می‌گیرد.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون 127 طرح شامل 7 طرح در حوزه‌ی توانمندسازی اقتصادی، 114 پروژه‌ در زمینه‌ی امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و بهداشت و درمان، از جمله احداث بیمارستان 120 تخت‌خوابی شهرستان نی‌ریز و 4 پروژه‌ی سرمایه‌گذاری گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر را با حجم سرمایه‌گذاری 26 هزار و 654 میلیارد ریال در استان فارس به اجرا درآورده و یا در دست اقدام است.

انتهای پیام/

 راهبرد اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار