خانه دار شدن ۵۰۰ خانواده با دو معلول و بیشتر در مازندران

۵۰۰ خانواده دارای دو معلول و بیشتر از سال ۹۳ تاکنون در مازندران خانه دار شدند.

سید سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،  تامین مسکن برای خانواده‌ هایی که دو معلول و بیشتر دارند را از برنامه‌ های ویژه کشور اعلام کرد و گفت: بیش از ۳۶۰ خانواده روستایی و شهری در استان که فاقد مسکن بودند با مشارکت بهزیستی، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان خانه دار شدند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌ های جدید ۱۴۰ خانواده فاقد مسکن شناسایی شدند، افزود: با سهمیه‌ ای که از کشور اختصاص پیدا کرد، ۱۴۰ واحد خانه در دست ساخت است.

آرام گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از معلولان و زنان سرپرست خانوار از سال ۹۲ تاکنون خانه دار شدند.

مدیرکل  بهزیستی مازندران به زنان سرپرست خانواری که از هیچ موسسه‌ ای حمایت نمی‌ شوند اشاره کرد و افزود: این زنان می‌توانند با مراجعه به سازمان بهزیستی از خدمات حمایتی بهره‌مند شوند.

وی افزود: از ۱۶ هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش سازمان بهزیستی ۲ هزار ۱۰۰ نفر زیرپوشش بیمه اجتماعی و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند.

آرام با بیان اینکه هیچ زن سرپرست خانواری در نوبت دریافت خدمات نیست، گفت: بانوان سرپرست خانوارمی توانند با مراجعه به سازمان بهزیستی از خدماتی شامل تسهیلات اشتغال، ساخت مسکن و کمک هزینه‌ های آموزشی بهره‌ مند شوند.

انتهای پیام/ م

خانه دار شدن خانواده‌ های دو معلول و بیشتر در مازندران

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار