بولتون در روز‌های آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در هفته آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل»، روز سه‌شنبه، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، هفته آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، گفت جان بولتون پس از آن، به اوکراین و ژنو نیز خواهد رفت. به گفته کاخ سفید، بولتون در این سفر خود قصد دارد با مقامات روسیه درباره ملاقات اخیر دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین که در هفته‌های گذشته برگزار شد، گفتگو کند. با این حال، سندرز درباره این مسئله اطلاعات بیشتری بیان نکرد و کاخ سفید نیز به درخواست برای اظهار نظر در این‌باره پاسخ نداده است.

این نخستین سفر بولتون به سرزمین‌های اشغالی از زمان انتصابش به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ماه مارس خواهد بود. انتخاب وی برای این سمت، با استقبال کابینه اسرائیل روبرو شد. نفتالی بنت، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی، بولتون را «دوست سرسخت اسرائیل» معرفی کرده است.

بولتون همچنین به شدت از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کند. پس از آن‌که باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، اجازه داد در دسامبر سال 2016 قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها صادر شود، بولتون گفت اوباما «از جلو به اسرائیل خنجر زد» و افزود این اقدام به طور آشکار و به منظور اعطای دست بالاتر به فلسطینی‌ها در روند صلح انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار