گزارش/

آبیاری فضای سبز پارک ملت در ساعات ممنوعه/ شهرداری: چرا حساس هستید؟ تکرار نمی‌شود و برخورد می‌کنیم

گرچه آبیاری فضای سبز از ساعت 6 تا 18 ممنوع شده، اما شهرداری منطقه 3 فضای سبز پارک ملت را در این ساعات آبیاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افزایش جمعیت کره زمین طی دهه‌های اخیر، مصارف گوناگون انسانی از قبیل آب، مواد غذایی و انرژی را هم افزایش داده است.

کشور ما هم از این قاعده مستثنی نبوده و در سال جاری رقم بالایی را در حوزه مصرف آب و انرژی در کارنامه خود ثبت کرده است.

میزان مصرف بالای آب، نگرانی‌هایی از حیث کمبود آن برای مسئولان کشور ایجاد کرد و آن‌ها هر کدام در سطوح خود سیاست‌هایی را به منظور کاهش مصرف آب تدوین کرده و به مجوعه‌های زیر دست خود ابلاغ کردند.

از آنجائی که فضاهای سبز شهری از حوزه‌های پرمصرف آب هستند، معاونت فضای سبز شهرداری تهران هم بخشنامه‌ای در راستای کاهش مصرف آب صادر و به کلیه مناطق شهرداری ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آبیاری فضای سبز شهری و به ویژه چمن‌ها از ساعات 6 تا 18 ممنوع اعلام و تاکید شد آبیاری فقط از ساعت 18 تا 6 صبح مجاز است و متخلفان برابر مقررات جریمه خواهند شد.

البته چند روزی است که این بخشنامه با اندک تغییری ساعت مجاز آبیاری را به ساعت 9 تا 18 تغییر داده است.

عملکرد شهرداری منطقه 3 در مواجهه با این قانون به گونه‌ای است که نه تنها با جسارت تمام بر خلاف قانون عمل و در بسیاری از روزها هنگام آفتاب سوزان ظهر اقدام به آبیاری می‌کند، بلکه با صراحت تمام می‌گوید،  آبیاری بر حسب نیاز گیاه انجام می‌شود، نه بخشنامه!

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ظهر روز چهارشنبه هنگام عبور از محدوده پارک ملت مشاهده می‌کند که مسئولان این پارک در سطح گسترده مشغول آبیاری چمن‌های پارک ملت هستند.

آبیاری فضای سبز پارک ملت در ساعات ممنوعه/ شهرداری: چرا حساس هستید؟ تکرار نمی‌شود و برخورد می‌کنیم

به همین منظور و برای جلوگیری از هدر رفت آب و تبخیر آن به خاطر گرمای هوا و همچنین دعوت شهرداری به قانون‌مداری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با معاونت فضای سبز منطقه تماس می‌گیرد تا علت را جویا شود، اما اعلابیگی معاون فضای سبز منطقه 3 می‌گوید که ما دوست نداریم خبرنگاران دنبال عیب باشند.

اعلابیگی معاون فضای سبز شهرداری منطقه 3 در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر علت آبیاری چمن‌های پارک ملت در هنگام ظهر با وجود ممنوعیت آبیاری فضای سبز در بین ساعات 6 تا 18 گفت: من رسیدگی می‌کنم تا ببینم موضوع چیست، اما نمی‌دانم علت حساسیت شما برای آبیاری چمن در روز به خاطر چیست؟

معاون فضای سبز منطقه 3 با بیان اینکه امسال گرمترین تابستان تاریخ جهان را داشتیم، گفت: با تلاش همکاران ما در این منطقه علی‌رغم گرمای بالای هوا، هیچ درختی خشک نشد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما دوست نداریم خبرنگاران دنبال عیب باشند، بلکه دوست داریم به  ما کمک کنند.

اعلابیگی با بیان اینکه برای آبیاری فضای سبز در تمام نقاط ناظر مقیم و مستقر وجود دارد که اجازه ندهند تخلفی انجام شود، در خصوص علت آبیاری روزانه چمن با وجود استقرار ناظر گفت: من نمی‌دانم چرا شما اینقدر روی آبیاری چمن حساس هستید؟

معاون فضای سبز منطقه 3 ادامه داد: 10 هزار سال است که اجداد ما در این مملکت کشاورزی و باغبانی می‌کنند و مردم روستاها در روز از  آب قنات برای امور کشاورزی خود استفاده می‌کنند، آیا آن‌ها می‌گویند بخشنامه آمده است؟، اما شاهدیم که طی این 10 هزار سال هیچ فاجعه‌ای رخ نداده است.

آبیاری فضای سبز پارک ملت در ساعات ممنوعه/ شهرداری: چرا حساس هستید؟ تکرار نمی‌شود و برخورد می‌کنیم

وی با تأکید بر اینکه‌ آبیاری باید بر حسب نیاز گیاه انجام شود نه بخشنامه، گفت: اما با این وجود ما طبق بخشنامه فقط در ساعات مشخص شده اقدام به آبیاری گیاهان می‌کنیم و این موردی را هم که گزارش شده طبق قانون پیگیری می‌کنیم و شهروندان در این شرایط دیگر شاهد آبیاری گیاهان بر خلاف قانون نخواهند بود.

اعلابیگی در پایان تصریح کرد: فضای سبز زیر مجموعه کشاورزی است و اگر در روز آبیاری شود، کفر نعمت نشده است، اما چون به ما دستور داده‌اند که در ساعات معین  آبیاری کنیم، بنابراین طبق بخشنامه عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بخشنامه ، آبیار ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار