پیش بازی فولاد-نساجی/ یکی برای بردن و یکی برای نباختن می‌جنگد

تیم نساجی قائمشهر در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر فوتبال در اهواز به مصاف فولاد این شهر می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،  لیگ برتر فوتبال کشور که در این هفته‌های ابتدایی به طور منظم و بدون وقفه برگزار می‌شود، غروب ۵ شنبه با انجام ۴ دیدار پیگیری می‌شود که در یکی از این دیدار‌ها نساجی نماینده مازندران مهمان فولاد خوزستان است.

دو تیم قرمز پوش لیگ برتر در حالی به مصاف هم می‌روند که امیدوارند با کسب حداکثری امتیاز‌های این بازی، به وضعیت خود در جدول سر و سامان ببخشند و بتوانند رضایت هواداران بی تاب خود را جلب کنند.

زمان و ورزشگاه بازی

مسابقه فولاد خوزستان و نساجی قائمشهر ۵ شنبه ۲۵ مرداد ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار می‌شود.

فولاد؛ سیروس پورموسوی می‌داند که محکوم به برد است

عملکرد فولاد در فصل گذشته لیگ برتر، همانند روند چند فصل اخیر این تیم نه شگفت انگیز بود و نه فضاحت بار، و این تیم با کسب ۱۰ برد، ۱۴ مساوی و ۶ باخت در رده هفتم قرار گرفت و با عملکردی معمولی رقابت‌های لیگ را به پایان برد.

در ابتدای فصل جدید، مدیران فولاد به این نتیجه رسیدند که در فصل کنونی نیز عنان هدایت تیم همچنان به دست سیروس پور موسوی باشد و با وی به جنگ با حریفان لیگ برتری خود بروند.

سرمربی فولاد که با سبیل و استایل کاریزماتیک خود امید به کسب نتایجی بهتر در رقابت‌های لیگ پیش رو دارد، فصل نقل و انتقالات را فعالانه دنبال کرد و با از دست دادن چند بازیکن و جذب مهره‌های مدنظرش، تیم را با سیمایی متفاوت برای شروع فصل آماده کرد.

حامد لک، رحیم زهیوی، علی اصغر عاشوری، احمد عبدالله‌زاده، محمد اهل شاخه، یوسف وکیا، ایمان مبعلی و آرش افشین از جمله نفراتی بودند که در این فصل از فولاد جدا و راهی تیم‌های دیگر شدند.

پورموسوی در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی نظیر لوسیانو پریرا، عارف آغاسی، نگچی لوپز لایوریندو، وینیسو سوارز تارتا، مهدی زبیدی، ناصر سالاری، و سروش رفیعی را برای ترمیم خطوط مختلف تیم جذب کرد تا مانند بیشتر تیم‌های لیگ برتری، فولاد نیز برای فصل جدید چهره جدیدی داشته باشد.

در سه هفته گذشته، عملکرد فولاد درخشان نبوده است و آن‌ها با کسب یک برد، یک مساوی و یک باخت سنگین مقابل پرسپولیس ۴ امتیاز کسب نمودند و اکنون در رده نهم هستند و امیدوارند با کسب این سه امتیاز شرایط خود کمی بهتر کنند.

مدیران ارشد فولاد خوزستان در این فصل با ایجاد فضای کاری مناسب و همچنین هزینه نسبتا بالا انتظار کسب نتیجه‌ای بهتر از تیم خود دارند و شاید مانند فصل گذشته صبوری به خرج ندهند و سیروس پورموسوی می‌داند کسب سه امتیاز‌های خانگی برای بالا رفتن در جدول لیگ و کسب رضایت مدیران و هواداران چقدر می‌تواند اهمیت داشته باشد.

در لیست محرومین اعلام شده از سوی فدراسیون، بازیکنی از فولاد در آن دیده نمی‌شود و تنها غایب فولادی‌ها در این بازی پیمان شیرزادی مصدوم است که قطعا به این بازی نمی‌رسد.

 

پیش بازی فولاد-نساجی، یکی برای بردن و یکی برای نباختن می‌جنگد

 

نساجی؛ تیم قلدر خارج از خانه می‌تواند شگفتی بیافریند؟

بعد از بازی با تراکتور در تبریز، دیدار با فولاد خوزستان در اهواز دومین مصاف سنگین خارج از خانه برای نساجی است که شاید برای این تیم تازه وارد لیگ برتر کمی سنگین باشد.

قرعه نساجی برای شروع لیگ قرعه سختی بوده است و این تیم در ۶ هفته ابتدایی باید مقابل ذوب آهن، تراکتور، فولاد و پرسپولیس بازی می‌کرد که در مقابل دو تیم اصفهانی و تبریزی یک باخت و یک مساوی کسب کرده است.

نساجی همچنان به شکار در فصل نقل و انتقالات مشغول است و سه شنبه شب احمد عبدالله زاده هافبک صنعت نفت آبادان به جمع سرخپوشان قائمشهری پیوست.

جواد نکونام می‌داند کمربند خط میانی تیمش یارای مقابله با تیم‌های بزرگ در دیدار‌های طاقت فرسای لیگ برتر را ندارد و با جذب دو بازیکن جدید به نام‌های جرج ولیسیانی و احمد عبدالله زاده نشان داد به این امر کاملا واقف است.

نساجی که از سه دیدار گذشته خود دو تساوی و یک باخت در کارنامه دارد و در رده دوازدهم جدول قرار گرفته است، در ابتدا نمی‌خواهد بازنده باشد و برای کسب حداقل امتیاز به مصاف تیم با تجربه فولاد خوزستان می‌رود.

شاید بتوان گفت، قبل از اینکه بازیکن و یا عملکرد تاکتیکی فولاد ذهن کادر فنی تیم را مشغول کرده باشد، این گرمای هوای وحشتناک و آلودگی بیش از حد هوای اهواز است که باید برای آن چاره بیاندیشند، هوایی که دمای آن در اهواز گاهی به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و بزرگترین حریف نساجی خواهد بود.

جواد نکونام با کسب امتیاز مناسب بازی مهم خارج از خانه مقابل اهوازی‌ها می‌تواند تا حد زیادی از فشار‌هایی که بر روی خود و تیمش می‌بیند، کم کند و هفته آینده با آرامش بیشتری به مصاف نفت مسجد سلیمان برود.

نساجی در این بازی محروم و مصدومی ندارد و با ترکیبی کامل به مصاف تیم اهوازی می‌رود، اگرچه برخی بازیکنان نساجی از شرایط آرمانی به دور هستند و نکونام به همین دلیل تا به حال بازی نداده است.

پیش بازی فولاد-نساجی، یکی برای بردن و یکی برای نباختن می‌جنگد

بازیکن کلیدی دو تیم

در تیم فولاد، سروش رفیعی بازیکن خوش تکنیک و فانتزی می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند، بازیکنی که در دو بازی اخیر عملکرد چشمگیری نداشته است و با اعتراضاتی از جانب هواداران و برخی پیشکسوتان فولاد مواجه شده است.

برای نساجی در بازی با فولاد و احتمالا حملات دامنه دار این تیم، حامد لک بدون شک بازیکن تعیین کننده‌ای خواهد بود، هرچند در سه بازی گذشته نتوانست کلین شیت کند.

پیش بازی فولاد-نساجی، یکی برای بردن و یکی برای نباختن می‌جنگد

اتفاق ویژه بازی

شاید مهمترین اتفاقی که در بازی دو تیم شمالی و جنوبی لیگ برتر شاهد خواهیم بود، تقابل بازیکنان جدید نساجی با تیم سابق شان است، بازیکنانی نظیر علی اصغر عاشوری، حامد لک و احمد عبدالله زاده (اگر کارت بازی او صادر شود) که یقینا برای این بازی انگیزه بیشتری نسبت به سایرین خواهند داشت.

گرمای بی حد و اندازه شهر اهواز و نیز آلودگی هوای آن هم می‌تواند اتفاق ویژه دیگر در این بازی باشد، فاکتور‌هایی که بر روی عملکرد هر دو تیم تاثیر منفی خواهند گذاشت.

تیم داوری

در هفته‌ای که بلاخره شاهد رونمایی از علیرضا فغانی داور ممتاز و از جام جهانی آمده در لیگ برتر خواهیم بود، موعود بنیادی فر رقابت فولاد و نساجی را سوت خواهد زد.

جلیل شعرانی، علی احمدیو روح الله شریفی دورانی هستند که بنیادی فر را در امر قضاوت یاری خواهند کرد و سعید بطحایی پیشکسوت داوری به عنوان ناظر داوری این بازی انتخاب شده است.


گزارش از حامد گلی
انتهای پیام/آ

برچسب ها: فوتبال ، وزارت ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار